josteinsen Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 (endret) Er dette oppsettet greit, eller byr det på problemer. Har ett kabelmodem koblet til en trådløs basestasjon med innebygget router og switch. Kan jeg koble en ekstra switch til basestasjonen? Vil den switchen kunne dele ut internett til de 2 maskinene som blir koblet til den (altså switch nr2)? Grunnen til at jeg vil gjøre det slik er at begge maskinene som skal kobles til switch nummer2 har gigabit nettverkskort og switch nummer 2 er også gigabit. Det enkleste er jo selvsagt å bruke 2 av de 5 portene på den trådløse basestasjonen men disse er bare 10/100mbit. Finnes det trådløse basestasjoner med gigabit switch? Ble lit rotete dette her, men kanskje nen skjønner Endret 1. mai 2004 av josteinsen Lenke til kommentar
dakri Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Kan jeg koble en ekstra switch til basestasjonen? Vil den switchen kunne dele ut internett til de 2 maskinene som blir koblet til den (altså switch nr2)? Grunnen til at jeg vil gjøre det slik er at begge maskinene som skal kobles til switch nummer2 har gigabit nettverkskort og switch nummer 2 er også gigabit. Ja, dette bør gå greit. Dersom du ikke har en uplink/MDI-X port eller knapp må du kanskje bruke en krysset nettverkskabel mellom svitsj 2 og svitsjen i basen. Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 1. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2004 Takk for svar. På basen er det vel bare en uplink beregnet på tilkoblingen til modemet. De 5 andre portene er vanlige porter tror jeg....det står ihvertfall ikke noe spes på en eller fler av dem. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Regner med at du trenger en sånn; http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=100333&cks=SER Noen switcher takler at du ikke bruker krysset-kabel også. Det er jo egentlig bare å prøve. Går fint å koble uten å bruke uplink. Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 2. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2004 btw....hva er forskjell på cat5 og cat6 ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå