Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å lakkere chieftec kabinettet mitt etter at jeg har satt en dobbel radiator i topplokket og det jeg lurer på om hvilken lakk jeg skal ha!! Så jeg trenger litt tips, har tenkt på sølv farge, men vet ikke om jeg skal ha krom farge eller ikke. Jeg har nemlig hørt at krom lakk har en tendens til å flake og falle av, må jeg pusse av den gamle lakken først??? Trenger alt av hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du trenger vel ikke pusse ned gamle lakken først, men er det ru overflate på den (mao ikke jevn :D Du kan kjenne det når du drar fingrene over ), så burde du nok pusse denne jevn og fin før du slenger på et lag eller to med grunning og så begynner med lakken.

Jeg har aldri sett noe som er malt med sånn "krom"-lakk, har hørt at det blir et rimelig dårlig resultat... imho er svart den evige kongen :thumbs:

Lenke til kommentar

Kjøp vanlig billakk på et bilverksted eller på en bensinstasjon.

Men før du begynner å lakke må du gjøre kabinettet helt rent for fettflekker og annen dritt, så pusser du over det med 120 papir, etter det grunner du (fås på sprayboks.

La dette tørke så pusser du lett over dette tørker bort alt av støv og begynner lakkingen.

La lakken tørke og puss lett over med 400 papir mellom hvert lag .

Lykke til.

Lenke til kommentar

Vel, lakk på sprayboks kan ikke måle seg meg skikkelig billakk, sånn to- komponent herdelakk. Problemet er at du trenger lakksprøyte, kompressor og kunnskaper. Prisen? Rundt 1000 kroner literen. Men det blir veldig bra.. Og den "blanker" seg ut selv, særlig hvis du har skikkelig underlag, og pusser mellom hvert strøk.

Lenke til kommentar

Nei du trenger ikke pusse den ned,men puss over med et sandpapir,da fjerner du uhumskheter + at den nye lakken hefter bedre.

Jeg vil annbefale et strøk grunning for å sikre meg mot reaksjon mellom gammel og ny lakk, dessuten kan du se ujevnheter da som du event pusser bort eller sparkler i .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...