Gå til innhold

Når kommer 7610 og hva følger med


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En liten taustump til telefonen, så du kan bære den rundt wrist'n, altså håndleddet :) Følger med slik på P800 også...

Mmm, det hørtes konfortabelt ut... :p Nå er jo ikke disse to mobilene de letteste og minste i verden... :cool: Men det er sikkert kult..

Lenke til kommentar
Nå er vel ikke 7610 så stor, er den? Minste symbian telefonen hitil...

Den er 93 kubikkcentimeter.

Det er den minste per dags dato på det norske marked ja. Slår såvidt SX1 som er på 99 ccm.

 

6600 derimot er på 114 ccm.

Lenke til kommentar
Nå er vel ikke 7610 så stor, er den? Minste symbian telefonen hitil...

Den er 93 kubikkcentimeter.

Det er den minste per dags dato på det norske marked ja. Slår såvidt SX1 som er på 99 ccm.

 

6600 derimot er på 114 ccm.

Er det bare hos meg det skurrer litt? Med tanke på at en moped motor er ca 50ccm. Og en lett motorsykkel er på ca 125ccm.

 

Altså, telefonene er dobbelt så store som en mopedmotor?

Lenke til kommentar
Nå er vel ikke 7610 så stor, er den? Minste symbian telefonen hitil...

Den er 93 kubikkcentimeter.

Det er den minste per dags dato på det norske marked ja. Slår såvidt SX1 som er på 99 ccm.

 

6600 derimot er på 114 ccm.

Er det bare hos meg det skurrer litt? Med tanke på at en moped motor er ca 50ccm. Og en lett motorsykkel er på ca 125ccm.

 

Altså, telefonene er dobbelt så store som en mopedmotor?

Jeg har ikke peiling på motorsykkeler, mopeder og lignende. Men jeg vet dog at ccm betegnelsen er på sylinderen, ikke selveste motoren.

 

Men du har rett i at det fortsatt er litt rart om mobilene er større enn sylinderne.

Lenke til kommentar
Den er 93 kubikkcentimeter.

Det er den minste per dags dato på det norske marked ja. Slår såvidt SX1 som er på 99 ccm. 6600 derimot er på 114 ccm.

 

Her er du nok litt på villspor når det gjelder størrelser... sjekk litt bedre neste gang :)

 

Nokia sier selv her at 6600 er på 113 cm³ - ikke 114 cm³ som du skriver.

Dimensjoner (også iflg. Nokia selv)

108.6 x 58.2 x 23.7mm

6600 veier for ordens skyld 122 gram.

 

Siemens sier selv her at SX1 er på 110 cm³ - ikke 99cm³ som du skriver.

Dimensjoner (også iflg. Siemens selv)

109 x 56 x 19mm

SX1 veier for ordens skyld 116 gram.

 

Nokia sier selv her at 7610 er på 93,5cm³

Dimensjoner (også iflg. Nokia selv)

108.6 mm x 53 mm x 18.7mm

7610 veier for ordens skyld 118 gram.

Endret av jendor
Lenke til kommentar
Den er 93 kubikkcentimeter.

Det er den minste per dags dato på det norske marked ja. Slår såvidt SX1 som er på 99 ccm. 6600 derimot er på 114 ccm.

 

Her er du nok litt på villspor når det gjelder størrelser... sjekk litt bedre neste gang :)

 

Nokia sier selv her at 6600 er på 113 cm³ - ikke 114 cm³ som du skriver.

Dimensjoner (også iflg. Nokia selv) 108.6 x 58.2 x 23.7mm

6600 veier for ordens skyld 122 gram.

 

Siemens sier selv her at SX1 er på 110 cm³ - ikke 99cm³ som du skriver.

Dimensjoner (også iflg. Siemens selv) 109 x 56 x 19mm

SX1 veier for ordens skyld 116 gram.

 

Nokia sier selv her at 7610 er på 93,5cm³

Dimensjoner (også iflg. Nokia selv) 108.6 mm x 53 mm x 18.7mm

7610 veier for ordens skyld 118 gram.

er jeg på villspor? Ville vel ikke kalt det akkurat det.

 

Forskjellen på 113 og 114 er vel temmelig liten.

Forskjellen på 93.5 og 93 er også temmelig liten.

 

SX1 derimot er det fint du rettet på meg på. Jeg har lest tidligere på club-siemens at den var 99, men det er rettet nå.

 

Men altså, de 6600 og 7610 er jo inntet annet enn flisespikkeri å rette på, men fint du fortalte jeg var feil angående SX1.

Endret av arehei
Lenke til kommentar
Er det bare hos meg det skurrer litt? Med tanke på at en moped motor er ca 50ccm. Og en lett motorsykkel er på ca 125ccm.

 

Altså, telefonene er dobbelt så store som en mopedmotor?

Skikkelig off-topic, og jeg er ingen motoringeniør, men:

 

Motorstørrelsen gitt i cm³ er SLAGVOLUMET på motoren, dvs. volumet som stempelet/ene fortrenger/forskyver fra sitt bunnpunkt til sitt topp-punkt.. slagvolumet bestemmes av slaglengde og boring.

 

En mopedmotor på 50cm³ (og denne størrelsen ser vi også i store modellfly, f.eks.) er som regel ensylindret, og har derved et sylindervolum på 50cm³ - 0,5 desiliter, eller 0,05 liter, om du vil. Med andre ord, ikke allverden. En SX1 fortrenger 110cm³, eller 1,1 desiliter, eller 0,11 liter - altså over dobbelt så mye.

Åpner du opp en mopedmotor og sammenligner med en SX1 så ser du dette enkelt :)

 

En bilmotor med 8 sylindre og et slagvolum på 7,3 liter - 7300cm³ (typisk amerikansk bil) gir et sylindervolum på 912,5cm³ - altså nesten en liter pr. sylinder - her får man plass til litt over 8 stk SX1 nedi hver enkelt sylinder.

Endret av jendor
Lenke til kommentar

Jendor: Relativt riktig (Hvis jeg husker rett også da ^^)

 

Arehei: Forskjell nok, hvis sx1 skulle ha vært 99cm3 så skulle nok mange ha gått løs på om noen hadde sagt at den var 100 cm3, alt kommer ann på hvordan du snur på det hele.

Endret av Remerser
Lenke til kommentar
Men altså, de 6600 og 7610 (redigert av jendor) er jo inntet annet enn flisespikkeri å rette på, men fint du fortalte jeg var feil angående SX1.

 

Mulig flisespikkeri ja :green:

Men rett skal være rett :p

Endret av jendor
Lenke til kommentar
Men altså, de 6600 og 7610 (redigert av jendor) er jo inntet annet enn flisespikkeri å rette på, men fint du fortalte jeg var feil angående SX1.

 

Mulig flisespikkeri ja :green:

Men rett skal være rett :p

Klart at rett skal være rett.

 

Men det gjør INGEN forskjell for en person om mobilen er 0,5% større en hva man trodde. Man klarer ikke å se/merke ccm på øyemål heller. Men klart jeg tok feil angående SX1, bra du retta.

 

Kvork: ja, 7610 jeg mente. tastaturet er visst ikke venn med meg i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...