Framerate Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Ja jeg har tenkt å kjøpe meg et tv kort, men så har det seg slik at jeg har fibertv. Det funker sånn at fiberen går inn i huset til et modem og derifra går det cat-5 kablet til tv'ene i huset som har en digital set up box. Så hviss jeg skulle kjøpe et vanelig tv kort fra foreksempel winfast må signalene gå fra modem til setup box og så inn i pcn Da kan ikke tv kortet finne kanalene og jeg må skifte dem manuelt med kontrollen til set-up boksen. tongvint Så da er mitt spørsmål: finnes det et tv kort som kan ta cat-5 kabler? Så jeg slipper å ha enda en set-up boks? takker Lenke til kommentar
Framerate Skrevet 1. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2004 Eventuelt finnes det et programm eller noe som gjør at jeg bare kan plugge cat kabelen rett inn i nettverkskortet og få tv på pc av det? Lenke til kommentar
Framerate Skrevet 2. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2004 Bump Er det ingen som fårstår hva jeg mener? Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Lyse du har? Du kan då få tv med nettverkskortet Men korleis du får det til har eg desverre ikkje peiling på. Du kan sikkert ringe og spør Lyse. Lenke til kommentar
Framerate Skrevet 2. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2004 (endret) Lyse du har? Du kan då få tv med nettverkskortet Men korleis du får det til har eg desverre ikkje peiling på. Du kan sikkert ringe og spør Lyse. Nei jeg har Ivisjon fra LOS/Agder energi med Kreatel set up boks Endret 2. mai 2004 av megakrølle Lenke til kommentar
Framerate Skrevet 2. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2004 (endret) Lyse du har? Du kan då få tv med nettverkskortet Men korleis du får det til har eg desverre ikkje peiling på. Du kan sikkert ringe og spør Lyse. Nei, har desverre ingen erfaring med Lyse Endret 27. januar 2007 av megakrølle Lenke til kommentar
dreden Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 (endret) Med VideoLAN. Hvis pcen er koblet til samme "segmentet" som TVen så kommer TV signalene frem til PCen allerede. Du må bare plukke dem opp. Med lyse tv går alle kanalene på ip addresser og porter. Så du streamer liksom fra forskjelliger iper i VideoLAN. Akkurat som med nettradio. Så hvis du f. eks har 2 dekodere. Som har ip 10.0.0.1 10.0.0.2, så må du legge til f. eks 10.0.0.3 på PCen så at den blir dekoder nr 3. PÅ EIN MÅDE.......... Endret 2. mai 2004 av dreden Lenke til kommentar
Framerate Skrevet 2. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2004 Med VideoLAN. Hvis pcen er koblet til samme "segmentet" som TVen så kommer TV signalene frem til PCen allerede. Du må bare plukke dem opp. Med lyse tv går alle kanalene på ip addresser og porter. Så du streamer liksom fra forskjelliger iper i VideoLAN. Akkurat som med nettradio. Så hvis du f. eks har 2 dekodere. Som har ip 10.0.0.1 10.0.0.2, så må du legge til f. eks 10.0.0.3 på PCen så at den blir en dekoder. PÅ EIN MÅDE.......... Hey! Her var det en som kunne noe! På den mystiske hvite modemet som fiberkabelen kommer inn til er det 5 porter: en til telefon en til fax? en til internett to til tv internett kablene og tv kabelen er akkurat de samme og jeg tror at man kan få tv på internettporten også *må se etter* så da er det bare å "plukke opp signalene" øø.. hvordan gjør jeg det? software? Lenke til kommentar
dreden Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Du må finne hvilken ip addresse hver tv kanal har TV kanalene. Det kan du oppnå med å f. eks sniffe på kabelen. Med f. eks denne gratis programvaren, eller du kan kanskje finne det på nettet hvis noen andre allerede vet det. Lenke til kommentar
Framerate Skrevet 2. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2004 Du må finne hvilken ip addresse hver tv kanal har TV kanalene. Det kan du oppnå med å f. eks sniffe på kabelen. Med f. eks denne gratis programvaren, eller du kan kanskje finne det på nettet hvis noen andre allerede vet det. hmmm... ja Når jeg har funnet ut av ip'en så må jeg jo ha et programm eller noe som gjør at jeg kan spille det av Hva skal jeg bruke da? Lenke til kommentar
Framerate Skrevet 2. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2004 http://www.videolan.org/ er det VLC media player jeg skal ha da? Lenke til kommentar
Framerate Skrevet 2. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2004 Har problemer med å finne ip'en til kanalene. Det programmet du linka til får bare feilmeldingen: Unable to load WinPcap (wpcap.dill) Ethereal will not be able to capture packets. Har du (dreden) noen råd? Lenke til kommentar
acer82 Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Ta en titt på denne linken: http://www.aitel.hist.no/fag/nvt/installas...v-ethereal.html Her står det du trenger å vite om Ethereal. Lenke til kommentar
Framerate Skrevet 2. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2004 (endret) ok nå virker Ethereal og jeg får inn pakker, en hel haug med pakker, hundrevis! Jeg koblet det sånn at jeg bare hadde kabel til tv intaket på boksen så jeg bare fikke "tv pakker" Jeg fanget pakket i ett sekund og fikk over 600 stk! Hvordan skal jeg analysere disse og finne ut av hva som er tv kanaler? Noen som kan hjelpe meg? Endret 2. mai 2004 av megakrølle Lenke til kommentar
dreden Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Let etter source addresse og port nr. Lenke til kommentar
Framerate Skrevet 3. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2004 Let etter source addresse og port nr. sorry jeg har ikke sett om det var noen nye svar... Jeg fant noen pakker der det stod navnet på noen kanaler og adressen Så da var det bare å skrive inn... Fant ut at ved å endre siste tall i adressen skiftet jeg kanal så jeg fant ca. 20 nye kanaler takk for hjelpen Lenke til kommentar
Framerate Skrevet 8. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2004 Ok nå begynner jeg å lure litt her... Jeg får inn en hel del kanaler jeg ikke har betalt for Er det ulovelig å se på disse? Kan de finne det ut hviss jeg ser på dem? Litt kjipt hviss de stenger linja mi eller noe Lenke til kommentar
KeGa Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 (endret) Slettet... Endret 6. januar 2005 av KeGa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå