RolfOve Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Jeg har nå installert Samba på fedora core 2. Jeg vil gi denne maskinen tilgang til mine filer på windows maskinen. Jeg har ikke lyktes i å finne dokumentasjon som sier hvordan dette kan gjøres. Denne sier jo kun hvordan jeg kan få tilgang til filer på windows maskinen. Er det noen som kan referere meg til en side med en lettfattet forklaring på hvordan dette skal gjøres. Med lettfattet mener jeg alla den som jeg referte til. Ja, jeg har prøvd google. Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Du vil ha tilgang til filer på en windowsbox på linuxburken din? I så fall: man smbmount Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 1. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2004 (endret) ja Takk skal du ha. Er ikke alltid like lett å vite hva informasjon du vil ha. Takk Kan ikke starte smbclient? Hvorfor ikke? Endret 1. mai 2004 av RolfOve Lenke til kommentar
Sivert Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 (endret) Skriv smbd -V i konsoll får å se om du har samba inne. Viss ikke må du legge det inn. http://www.samba.netfirms.com/sambconf.htm#smb her er en guide til å sette opp samba. Endret 1. mai 2004 av Sivert Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 1. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2004 Nå brukte jeg yum install samba til å legge inn samba. Får likevel ikke kjøre smdb osv. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 og fc2 er en betaversjon, av et OS som er beryktet for å trøble med SMB... Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 1. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2004 (endret) jeg klarer å starte servicene i redhat-config-service (eller service smb restart), men finner ikke filene. Kan heller ikke starte smbclient osv Endret 2. mai 2004 av RolfOve Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 2. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2004 (endret) Har klart det på et vis . Endret 2. mai 2004 av RolfOve Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå