Zedius Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Jeg har funnet ut etter hvert at jeg vil lage noe til dataen. Det virker ganske kult. Har lest mye om hjemmelagd vannkjøling og direkte kjøling me perfluorkarbon. Jeg er usikker på hva jeg vil lage? Kunne bare kjøpt men det er ikke like kult? Noen som har noen idéer om hva som er best å lage. Kanskje noe som erstatter perfluorkarbon. Syns det er rart at selve kjølingen skal være dyrere enn selve dataen... Starter et nytt å spennende prosjekt så fort jeg har bestemt meg. Do or do not, there is no try Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Det som er mest effektivt vil nok være å lage standard vannkjøling, med vann som går gjennom blokker på cpu, chipset og gpu. Du kan jo også prøve deg på "direct die", altså sende vann rett på kjernen, litt morsomere, men også større sjanse for å ødelegge komponenter. Ellers kan jo også lese noen av workloggene som ligger her på forumet, mange som har laget vannkjøling selv for tiden. Men til slutt er det bare fantasier som setter grensene, kan jo prøve å tenke ut noe helt nytt og finurlig noe Men standard vannkjøling er nok greiest å ha med å gjøre! Lenke til kommentar
Olle P Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 PFC är även uteslutet om du har begränsad ekonomi. /Olle Lenke til kommentar
Zedius Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 Men jeg har ikke begrenset økonomi. Hørte d var 5000kr/l for perfluorkarbon elle flouricense eller hva det het. Det går fint me den prisen, trenger vel ca bare 20l No prob Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 20l? Det var ironi ikke sant? Du mener vel ikke å komme å si at du betealer tett oppunder 100000,- for litt veske å dyppe dataen i?. Sorry hadde noen gode ideer her men dette blir for useriøst. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Du er bedre tjent med faskjøling på chipset, cpu, gpu samt en haug kabinettvifter framfor perfluorkarbon. Det bråker mer, men er mye billigerer og kjøler bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå