Gå til innhold

Nytt HK+CPU & Skjermkort..

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe nytt hovedkort & prosessor samt skjermkort, men lurer på og jeg skal vente litt så de nye skjermbrikkene og intel hovedkortene kommer ut i salg.

Skal kjøpe:

IC7-Max3

P4 3Ghz

OCZ 1024 PC4000 Dual Gold

Ati 9800XT

2x36Gb WD Raptor.

250Gb WD SE

Antec True Control 550W

Bør jeg vente en liten måned med å handle? Ser bare at det er så mye som skjer nå for tiden, og tenkte at det hadde vært kjipt å handle nå hvis dette oppsettet raser i pris i slutten av mai..

PS: vil ikke skape en intel VS AMD disk, har bestemt meg for intel denne gang..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du har Radeon 9800 XT på lista de så synes jeg du heller skal vente på de nye kortene.

Geforce 6800 ULTRA f.eks har ca dobbel ytelse som Radeon 9800 XT og får med andre ord ATI kortet til å virke billig.

Ellers kan jeg jo nevne at jeg har IC7-MAX3 @ 3.4 GHZ PC800 og er storfornøyd.

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

Er med på den tanken, men hvis 9800xt raser i pris pga nye brikker synes jeg det vil virke som ganske bra pris vs ytelse.. Men gjerne jeg burde gå for de nye brikkene.

Er ikke helt sikker på dette ennå.

Lenke til kommentar
Ingen som har noen synspunkter på dette. Hva som vil skje med nåverende priser når sokkel LGA775 kommer i salg.. :hmm:

Radeon 9800XT er ikke et ideelt kjøp i dag uansett. Radeon 9800 Pro ligger kun et lite hakk unna, mens prisen er nesten halvparten.

Nåværende produkter basert på sokkel 478 vil nok fases ut rimelig raskt etter socket T lanseres. Prismessig tviler jeg på at de detter ytterligere.

Hvilken kjøling planlegger du å bruke sammen med prosessoren din? PC4000 minne blir først lønnsomt når du klokker den til 3.7-3.8 GHz.

Lenke til kommentar
Skal bruke vannkjøling med peltier, 1Gb i FSB & cpu/ram ratio til 1:1

Angående raptoren. er 74gigen mye treigere enn 2x36gig i raid-0

:hmm:

Både og...

Søketiden som er viktig på en systemdisk er jo betydelig bedre med 1x74 GB kontra 2x36 GB i RAID 0. Overføringshastigheten er vel et hakk og to bedre med 2x36 GB i RAID 0. Er ikke 100 % sikker her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...