Gå til innhold

Sensor i NW... hvor i pokkeren er den???


Anbefalte innlegg

Mener jeg hørte at temperatursensoren i P4 NW, var i CPU, og ikke i HK/socket. Stemmer dette?

Hvor nøyaktig blir da temp-målingen på mitt Abit BD7, 1.6 NW, med Windbond 2.7/bios?

 

For er følgene problemstilling relevant i det hele tatt?:

Hvis jeg bruker en "gammel" P4 CPU, uten temp sensor(finnes de?) vil jeg sikkert også få opp en temperatur... Men da vil det vel være socket-temp?

Og hvis ja, hvordan kan jeg vite, og være sikker på hvilken temp-sensor som er i bruk nå?

Og titusenkroners spørsmålet... Er det i det hele tatt en sensor i socket på BD7?

 

Spørsmålet dukket opp i forbindelse med vannkjøling, og en temperatur som jeg ikke var helt fornøyd med.

Har hørt at vifter kan påvirke "temp" mye, hvis det er sensor i socket. Om vifter påvirker en eventuell sensor i selve CPU,(lite trolig) for noen andre svare på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-04-06 03:19, Arctic skrev:

Mener jeg hørte at temperatursensoren i P4 NW, var i CPU, og ikke i HK/socket. Stemmer dette?


Ja det stemmer

 

Quote:


Hvor nøyaktig blir da temp-målingen på mitt Abit BD7, 1.6 NW, med Windbond 2.7/bios?


Målingen er svært nøyaktig. Det er fordi Abit har fått til lesingen av denne brikken i motsetning til Asus. (Basert på egne erfaringer)

 

Quote:


For er følgene problemstilling relevant i det hele tatt?:

Hvis jeg bruker en "gammel" P4 CPU, uten temp sensor(finnes de?) vil jeg sikkert også få opp en temperatur... Men da vil det vel være socket-temp?


Spørsmålet er ikke relevant. Alle P4 prosessorer har innebygget sensor.

 

Quote:


Og hvis ja, hvordan kan jeg vite, og være sikker på hvilken temp-sensor som er i bruk nå?

Og titusenkroners spørsmålet... Er det i det hele tatt en sensor i socket på BD7?


Det er ingen sensor i socketen til BD7 kortet, se svar over

 

Quote:


Spørsmålet dukket opp i forbindelse med vannkjøling, og en temperatur som jeg ikke var helt fornøyd med.

Har hørt at vifter kan påvirke "temp" mye, hvis det er sensor i socket. Om vifter påvirker en eventuell sensor i selve CPU,(lite trolig) for noen andre svare på.


Tja, et interessant spørsmål. Er du sikker på at vannblokken har skikkelig kontakt med prosessor? Du burde finne en markant forkjell i temperatur(Som du helt sikkert vet)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...