mugnas Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Jeg ønsker å skaffe meg trådløst nettverkskort til min Dell Inspiron 8500. Finnes det muligheter for interne kort, eller er det bare pc-kort som er løsningen? Lenke til kommentar
knut Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Denne maskinen ble solgt med mini-pci trådløse kort når den var i salg. Det du kan gjøre er å skru opp et lokk som er under maskinen for å se om det er antennekontakter som ligger klart. Om det er det kan du finne et mini-pci kort etter dine ønsker. Dell har blant andre truemobile 1350 og 1450 som fungerer bra. Lenke til kommentar
mugnas Skrevet 1. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2004 Ser at 1350 takler 802.11 b/g, mens 1450 tar 802.11 a i tillegg. Hva vil være den praktiske konsekvensen av dette? Er 802.11 a et "must"? Lenke til kommentar
knut Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 a er lite brukt foreløpig, men jeg antar at det er noen som vil benytte seg av dette da det er mulig med flere a nettverk i samme området enn b og g. Men om du bare skal bruke det trådløse hjemme hos deg selv er det ikke noe behov for a. Jeg har den eldre modellen som heter 1400 som har a/b/g. Jeg har dette på grunn av at jeg tester mye forskjellige trådløse nettverk, samtidig som jeg reiser endel rundt. En fordel er da at du har muligheten til å koble deg til så og si absolutt alle trådløse nett som baserer seg på 802.11 teknologi. Lenke til kommentar
mugnas Skrevet 1. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2004 Flott! Takker for rask tilbakemeldig. Tror jeg går for et kort som takler a, da jeg kommer til å bruke maskinen endel på skolen og diverse andre plasser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå