Gå til innhold

Bytte av HD i Xbox

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skulle ikke være uoverkommelig det! Er det en helt ny hardisk du snakker om eller en som er brukt i en PC?? Hvis det er en helt nyinnkjøpt harddisk kan du bruke hotswap metoden, dvs. da trenger du ikke å ha hardisken innom PC-en. Hvis du har hatt den i en PC må du nok kjøre hddrep og få slettet alle partisjonene på den! for så kunne sette den i xbox-en. Siste leddet av instalasjonen går ut på å overføre den eeprom-en som du hadde på den originale hardisken til den nye slik at du kan spille på xbox live. Dette gjør du ved at du velger backup i evox (hvis du bruker evox da...), evt. kan du sette inn instalasjons-cden til evox (eller slayer auto innstaler) og velge make backup der. ftp så c:\backup over til pc-en, i den mappen ligger det en fil som heter eeprom.bin. Til slut bruker du da configmagic til å bytte eeprom på den nye hardisken.

Dette var jo veldig kortfortalt og ikke en fullstendig fremgangsmåte, grunnen er at jeg ikke har hele fremgangsmåten i hodet akkurat nå men du kan jo ta en sjekk innom www.xbox-scene.com og sjekke under tutorials der!

His du bruker hotswap funksjonen må du huske å innstalere en relativt ny bios som støtter hdd swap funksjonen eller sjekke om din nåværende bios støtter denne funksjonen!

Hvis du ikke finner ut av det kan jeg komme tilbake på mandag og skrive litt mer utfyllende da, akkurat nå er jeg nemmelig litt borte og har ikke tilgang til PC-en min :)

Lenke til kommentar

det er utrolig enkelt.

Gå hit http://www.modifisering.net/ og last ned hdd prep(iso) fil

-pakk ut den med feks SimpleX

-brenn alt innholdet på en dvd-r eller cdrw plate

-skru opp xboxen, finner guide for det her http://www.xbox- scene.com/articles/open2.php

-sett inn den nye hdd

- boot opp xboxen med dvd-r/cd-rw plata du brente da får du spørsmål om du vil innstalere ny hdd , svar ja, etter ca 10-15 min så er det ferdig men evo dashbord. husk og ta vare på orginal dashen din hvis du trenger den før du starter med dette

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...