Gå til innhold

Tåler to skjermer å sto ved siden av hverandre?

Gjest Slettet-p4PIYwb6

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-p4PIYwb6

Har to 17" CRT skjermer på databordet mitt. De står inntil hverandre, og når begge er på så flimmrer det veldig.

Ubehagelig å se på!

Så har det noe med magnetisk stråling og sånt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

To skjermer kan og vil påvirke hverandre ja. Avstand selvsagt og skjermenes skjerming vil være avgjørende for resultatet.

Virker som om de nyeste skjermene klarer jobben ganske mye bedre enn litt eldre, som antakeligvis da har dårligere skjerming.

Lenke til kommentar

Eg har ein stk AcerView 76iE og ein stk ViewSonic G90f+.

Av og til så går det ei 5mm høg, litt mørk stripe som går på langs over heile G90 skjermen og den går sakte nedover før den er på toppen igjen og beynner ein gang til, dersom eg flytter skjermen frå kvarandre eller slår den andre av så forsvinner den. Men den er heldigvis så usjenerande og kjem så sjeldan at det ikkjer er noko problem.

AcerView skjermen er 17", har ein merkelig grønns skygge på alt og slår seg av og til av så den er nok syndaren

Har nok med magnetisme å gjere ja

Endret av zeph
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Begge skjermene er fra 1999.

Det er liksom noen striper tett i tett som glir nedover skjermene konstant! :S

Lenke til kommentar
hmm..om eg har mine to stereoannlegg høgtalarar(2x 120 watt) nær skjermen, endrer skjermen "farge" bildet blir "vrengt" i på den sida høgtalaren er..

Det er pga. sterke magneter inni høgttalaren.

Dersom du har ein magnet og fører den nær skjermen så lyser den i alle rengbuens farger

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...