mESA Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 (endret) Komplett: Hovedkort: MSI K8N NEO Platinum Edition S754 nForce3 250GB,SATA,Dual-GbLAN,ATX,Raid PCU: AMD Athlon 64 3200+ 2.0 GHz Socket 754, 1 MB cache, BOXED Minne: Corsair TWINX1024-3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched CMX512-3200 DIMMs Skjermkort: Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 128MB AGP,ATI9800PRO,DVI-I,TV-Out, Lite Retail Hardisk: Western Digital Caviar 200GB S-ATA 8MB cache 7200RPM Skjerm: Samsung 17" LCD Syncmaster 173T TCO99 Skjerm, Pivot, Silver Cdrom: Plextor DVD-brenner IDE PX-708A, Bulk DVD+R/+RW og DVD-R/-RW Microplex: Kabinett: PC65USB: Lian Li Miditower, Aluminium, m/USB Strømforsyning: MIST480ADP: MIST, 480W, ATX12V, Sort Hvis det er noe som mangler. bare post det nedenfor. eller hvis det skal vere noen endringer Endret 1. mai 2004 av MeSa Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Kabler og floppy mangler. Hvis du noensinne har tenkt å overklokke cpu eller skjermkort, bør du slenge på noen vifter til kabinettet, og ikke kjøpe utimate edition av 9800. Ulitimate kommer med kjøeribbe istedenfor vifte (men den er lydløs, og det er digg) Lenke til kommentar
mESA Skrevet 1. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2004 (endret) Jeg skal ikke overklokke... og kabler bestiller jeg om jeg trenger (har en del kabler hjemme) Og slike smådeler trenger jeg ikke poster (som feks diskettstasjon) Trenger ikke mer enn 120gb atm. Yter ultimate mer enn den andre? (hvis det er likt, så kjøper jeg den andre) Endret 1. mai 2004 av MeSa Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 (endret) Yter ultimate mer enn den andre? (hvis det er likt, så kjøper jeg den andre) Navnet på kortet kan villede. Forskjellen mellom ultimate og vanlig er at ultimate har diger kjøleribbe uten vifte, og yter bittelitt mindre (fordi det ikke skal bli så varmt). Om du ikke planlegger å lage en lydløs maskin, vil jeg virkelig anbefale deg å kjøpe den vanlige versjonen. Endret 1. mai 2004 av HolgerLudvigsen Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Når det gjelder LCD-skjermen, vil jeg VIRKELIG anbefale at du sjekker LCD-guiden (http://hardware.no/art.php?artikkelid=5454) Der vil du se at den skjermen du har valgt er bra, men egner seg VELDIG dårlig til spilling (etterslep etc) Jeg ville heller valgt en annen av skjermene under "Den store spilltesten" eller under "Konklusjon" i LCD-guiden. Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Jeg skal ikke overklokke... og kabler bestiller jeg om jeg trenger (har en del kabler hjemme) Jeg ville uansett kjøpt ihvertfall én vifte. Bare en som du kan ha til å blåse luft fra foran til bak i kabinettet. Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Tjohei, 3 poster på rad... ikke edit da! On Topic: Det koster ikke så veldig mye mer med en harddisk på 160 eller 200 GB, jeg ville ha brukt noen hundre til for å få en betydelig større disk. Det koster mindre å gå opp 80GB i data enn å kjøpe en ny disk senere Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 (endret) Jeg skal ikke overklokke... og kabler bestiller jeg om jeg trenger (har en del kabler hjemme) Jeg ville uansett kjøpt ihvertfall én vifte. Bare en som du kan ha til å blåse luft fra foran til bak i kabinettet. Så vidt jeg veit, så er det allerede montert inn vifter i det kabinettet han har valgt. Som forøvrig er et meget godt valg Hiver meg på blant de som mener at Hdd bør være større. Det koster jo nesten ingenting å gå opp til 200GB. En slik koster under 1000 kr nå Ytelsen er også bedre på større disker, og med en slik super maskin vil man vel ha færrest mulig flaskehalser? Endret 1. mai 2004 av Eriond Lenke til kommentar
Thel Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 (endret) hvor mye koster oppsettet ditt til sammen? edit: skriveleif Endret 1. mai 2004 av H.kon Lenke til kommentar
Thel Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Prisen på PC'en??? Post nr 1, velkommen til forumet Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Ligger vel på ca. 15000??? Uansett, den ser rå ut Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Minne: Corsair TwinX PC3200LL 1024 om du har/får råd. Skjerm: Vurder NEC 1760NX! DVD Brenner: NEC 2500 er et alternativ. PCU=CPU Har du husket strømkabel? Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Holger, kabler til hdd pleier å følge med HK, da. Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Alternativt, sjekk prisguiden: "Konfirmanten" Lenke til kommentar
Purify Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Meget flott oppsett du har der. Jeg ville gått for det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå