Gå til innhold

Mobiler for den eldre garde

Anbefalte innlegg

Den eldre garde bruker også mobiltelefoner i vår familie. Men den viktigste kvalifikasjonen for mange eldre, er at tastene ikke er for små, og lett lesbare. Og at bokstaver og tall i displayet er store nok slik at de kan leses uten at man må ha med seg briller.

De gamle, som Nokia 5110 og 6110 går akkurat bra. :yes: Simenes Gigaset micro går ikke, mens vanlig størrelse går. T65 ble helt nedstemt i løpet av en dags prøvekjøring. :no:

Mitt spørsmål er om mobilfabrikantene tar hensyn til den eldre garde og lager noen modeller nå og da som innfrir disse forventningene?

Og er det noen som har noen forslag på mobiler som kan innkjøpes hvis de mobilene de bruker nå slutter å virke?

Mange langsynte har sikkert med seg briller, men det beste må jo være å KUNNE skimte hva som står i displayet selv uten briller?

Endret av annie2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja! ta en titt på 3510i, den er super! veldig gode taster! og skikkelig lette menyer!

Ta også en titt på 3410, men tror 3510i er lurer!

Spurte han om hvilken han burde se på kanskje??

Han spurte om hvilke mobiler som idag finnes for de som ser dårlig ;) Da er 3510(i) en slik mobil med store taster osv...

Lenke til kommentar

Jeg er veldig skeptisk til 3510i. Har dårlig rykte når det gjelder hvor solid den er - så vidt jeg har oppfattet. Håper det kommer en ny en før de gamle ryker...!

Forresten, hvorfor tror dere jeg er hankjønn? Med det navnet?

Lenke til kommentar
Ja! ta en titt på 3510i, den er super! veldig gode taster! og skikkelig lette menyer!

Ta også en titt på 3410, men tror 3510i er lurer!

Spurte han om hvilken han burde se på kanskje??

Han spurte om hvilke mobiler som idag finnes for de som ser dårlig ;) Da er 3510(i) en slik mobil med store taster osv...

annie2: Mitt spørsmål er om mobilfabrikantene tar hensyn til den eldre garde og lager noen modeller nå og da som innfrir disse forventningene?

Og beklager annie2, skjønte det nå

Lenke til kommentar

Det finnes TO telefoner som er genial for den eldre garde og det er: N2100 , med dets utrolige gode belysning i taster og skjerm :D . Ellers er det 6310i som pga størrelse og skjerm. anbefaler sjelden 3510i da den har knapper som man ikke kan lese ... (og utrolig hard :thumbdown: for de gamle og slå PÅ..)

De som burde lage en "Eldre" telefon burde være samsung med beste display og store taster spesielt S100 er bra Ikke mins god lyd :w00t:

-=styr unna 3510i-=

Endret av teleduppen
Lenke til kommentar

Mange eldre mener at på 2100 så ligger knappene for nært hverandre, rett og slett.

6310i er en god telefon, men som regel for dyr for eldres bruk. Knappene på den er heller ikke av de største.

Lenke til kommentar

Farmoren min kjøpte seg en 3510i etter å ha testet min litt når jeg hadde den, hun er veldig fornøyd og skriver faktisk med ordboken når hun sender sms :) Det er mulig at hun ble så fornøyd fordi hun hadde hatt en veldig liten ericsson i noen år, som hun ikke forstod men klarte såvidt å ringe med..

Lenke til kommentar

Nå etterpå fiklet jeg litt med T65, og fant ut at det er innstilling på hvor stor teksten er i displayet. Den var innstilt på minste størrelse, så det var ikke rart den ble nedstemt. Med største størrelse tror jeg den ville bli tatt ganske vel imot.

Men nå er den på lån til et annet familiemedlem som ble overseggitt over hvor LITEN den var! Hun har ikke hatt mobil på noen år...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...