FreeBSD Skrevet 3. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2004 Allikvel, skjønner jeg ikke hvorfor du tar standpunkter fra tidligere en gruppe tidligere maoister med i denne debatten. Du burde heller nevne SV, som tross alt ligger på et langt høyere nivå hva seriøsitet angår. Til informasjon har det vært maoister i SV også. Harald Berntsen og Berge Furre, blant flere. Begynner riktignok å bli en stund siden Hehe, jeg visste ikke at Furre var maoist... - men av de mer profilerte er jo Johan Galtung, som alltid har en løsning på alt. Lenke til kommentar
Decline Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Galtung har jo en del ok ideer. Skjønner ikke hvorfor han ikke er mer profilert som du sier, i Norge. Han er jo kjent over hele verden, men spør du en gjennomsnitlig nordmann på gata, galhvem? Lenke til kommentar
FreeBSD Skrevet 3. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2004 Galtung har jo en del ok ideer. Skjønner ikke hvorfor han ikke er mer profilert som du sier, i Norge. Han er jo kjent over hele verden, men spør du en gjennomsnitlig nordmann på gata, galhvem? Vi er nok begge enige om at det er en meget belest mann, men han er nok for intelektuell til å være superkjent - dessuten bor han nå på Hawaii, og har ellers bodde mye utenlands, han har kinesisk kone såvidt jeg vet. Jeg synes kanskje han er en smule oppblåst. Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Galtung har jo en del ok ideer. Skjønner ikke hvorfor han ikke er mer profilert som du sier, i Norge. Han er jo kjent over hele verden, men spør du en gjennomsnitlig nordmann på gata, galhvem? Vi er nok begge enige om at det er en meget belest mann, men han er nok for intelektuell til å være superkjent - dessuten bor han nå på Hawaii, og har ellers bodde mye utenlands, han har kinesisk kone såvidt jeg vet. Jeg synes kanskje han er en smule oppblåst. En "fredsforsker" mister i mine øyne mye av den respekten jeg ellers har for forskere pga hans venstreradikale meninger og blussende USA-hat. Som seriøs forsker bør han legge frem data og forskningsresulteter, og overlate til andre å vurdere disse. Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Galtung har jo en del ok ideer. Skjønner ikke hvorfor han ikke er mer profilert som du sier, i Norge. Han er jo kjent over hele verden, men spør du en gjennomsnitlig nordmann på gata, galhvem? Vi er nok begge enige om at det er en meget belest mann, men han er nok for intelektuell til å være superkjent - dessuten bor han nå på Hawaii, og har ellers bodde mye utenlands, han har kinesisk kone såvidt jeg vet. Jeg synes kanskje han er en smule oppblåst. En "fredsforsker" mister i mine øyne mye av den respekten jeg ellers har for forskere pga hans venstreradikale meninger og blussende USA-hat. Som seriøs forsker bør han legge frem data og forskningsresulteter, og overlate til andre å vurdere disse. Det er såkalte teknisk/økonomiske data du sikter til. Likevel; ikke alt kan beskrives med tall, FiskePinna. Og hva fredsforskning angår nytter det ikke å se utelukkende på tabeller. Politiske og filosofiske spørsmål er like viktige. Og når du sikter til at Galtung er venstreradikal, synes jeg du skal ta høyde for at han muligens har en grunn til å være det; krig forbindes gjerne med imperialistmakter (USA er som kjent blant disse). Videre ber du ham overlate det til andre å vurdere forskningsresultatene. Vel, i så fall, vis meg et objektivt menneske Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå