Gå til innhold

Det nye Europa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Norge er økonomisk medlem i EU gjennom EØS, men vi står utenfor det politiske samarbeidet som i dag er blitt sterkt utvidet. Europa-kartet på euromyntene kan ses som et monument over norsk politisk isolasjonisme; landet vårt er ikke på kartet. Der er nemlig Sveriges grense langs kjølen mot Norge kystlinje mot havet.

Norge er borte, sunket i Atlanterhavet som landet Atlantis. Kanskje vi har tatt landet vårt med oss og krøpet ned i oljebrønnene i Nordsjøen, eller kan hende har vi drevet over til Amerika. Vi er i hvert fall ikke hjemme i Europa.

Det er stusselig :( Når er EU avstemningen her til lands? Flere med meg på JA-siden ?

Lenke til kommentar
Vi kan endelig bruke så mange polakker vi vil - lovlig! :w00t:

Her slår altså hele Europa seg sammen, og sså er dette det eneste som står i huet på deg? :thumbdown:

Det er forøvrig en elendig respekt du viser overfor den nye EU-nasjonen Polen. Landet var fullstendig smadret for 50 år siden - nå har de sjansen til å bygge seg opp igjen, med stor støtte fra EU. Ha litt repsekt, gutt.

Endret av FreeBSD
Lenke til kommentar

Her slår altså hele Europa seg sammen, og sså er dette det eneste som står i huet på deg? :thumbdown:

Det er forøvrig en elendig respekt du viser overfor den nye EU-nasjonen Polen. Landet var fullstendig smadret for 50 år siden - nå har de sjansen til å bygge seg opp igjen, med stor støtte fra EU. Ha litt repsekt, gutt.

Som jeg også har sagt direkte til FreeBSD kan jeg klare å vende det dithen at jeg er kvart polakk. Så jeg vil jo bare polakkene det beste jeg, istedet for at de er arbeidsløse kan de få komme hit å jobbe. Arbeidstillatelse skal jo ikke være så vanskelig for dem akkurat nå ;)

Lenke til kommentar

Det er faen meg det dummeste jeg har hørt. Gå og brenn.

Er det noe feil i det JoachimR sier her?

Det er på tide at Nisse-Landet Norge kommer seg inn i EU.

Lenke til kommentar

Det er på høy tid ja. Men jeg reagerer på JoachimRs ekstreme respektløshet overfor den vanskelige arbeidssituasjonen i Polen med hele 20 % ledighet. Spydige kommentarer gjør ikke Europa sterkere.

Endret av FreeBSD
Lenke til kommentar

Det er på høy tid ja. Men jeg reagerer på JoachimRs ekstreme respektløshet overfor den vanskelige arbeidssituasjonen i Polen med hele 20 % ledighet. Spyde kommentarer gjør ikke Europa sterkere.

Sant det.

Lenke til kommentar
hvis Eu hadde vert et land på lik linje med USA(ikke at jeg vill det)

så hadde usa plutselig ikke vert den eneste super makten i verden lenger.

Nopes. USA trues nå for tiden av EU og Kina. USAs posisjon varer ikke evig.

Lenke til kommentar
hvis Eu hadde vert et land på lik linje med USA(ikke at jeg vill det)

så hadde usa plutselig ikke vert den eneste super makten i verden lenger.

Nopes. USA trues nå for tiden av EU og Kina. USAs posisjon varer ikke evig.

Den kinesiske boblen ser ut til å sprekke, noe som er en av årsakene til at børsene har fallt i det siste. Men, det er liten tvil om at Kina kommer til å ha en enorm økonomisk vekst i fremtiden.

Lenke til kommentar
Om EU blir en motsetning til USA gjenstår å se. Problemet er at de nye øst-europeiske landene har et annet forhold til USA enn de vest-europeiske. Men som sagt, det gjenstår å se...

Vet ikke om det er så stor politisk forskjell på de vest- og øst-europeiske landene, nå som kommunistene har forlatt skuta. Forskjellen ligger hovedsaklig i resultatet av den destruktive politikken de har hatt.

Noen som vet mer om dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...