Goophy Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Gah, hva er vitsen med så like produktnavn!? Til trådstarter: Finnes ikke noe dynamisk oc software til VIA KT400 chipset, og da du ikke har agp/pci lock burde du ikke overklokke noe da dette kan skade skjermkort, harddisker og pci-enheter. Sorry for feilinfo... Lenke til kommentar
Belzbub Skrevet 6. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2004 Så da bør jeg si meg fornøyd med 2389Mhz kanskje, er stabil der nå. Kjørte torturetest i 6 timer uten error. Hva slags CPU tilsvarer 2389Mhz da? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Hold deg på en ikke for høy fsb du . + 10% max . Dette for å skåne pci enheter .(så det ikke dør disker og slikt ) Via kt400 (A7V8X) offissiel støtte for FSB: 333/266/200MHz (ikke 400 ) In our tests, the performance of this board is pretty good if you were to run in the official DDR333 mode. DDR400 mode is a bit disappointment though. I have made a check with different manufacturers and they told me similar stories about the problem of running DDR400 mode. Furthermore when you run at DDR400 mode, you can only use 1 pc of DDR400 module as documented in the manual. Overclocking wise, we managed to overclock up to 185Mhz FSB. Looking at the chart of the selectable FSB and corresponding PCI, it seems that at 200Mhz, PCI is running at 44Mhz. I am pondering where is the 1/6 multiplier ? http://www.ocworkbench.com/2002/asus/a7v8x/a7v8xp6.htm Lenke til kommentar
Belzbub Skrevet 6. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2004 Tror dere det er noen vits i å prøve å komme høyere da? Vil ikke risikere å drepe noen disker eller noe annet. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Ja med et nforce2/400 kort så , men ikke med via basert kort . Personlig ville jeg holdt meg overklokkingsmessig slik at PCI bussen går med 33mhz og AGP bussen 66mhz . Og overklokket med multiplier ,og holdt systemet på 166/333DDR. Med AIDA32 kan du se pci/agp status . Kan fort bli dyrt for deg hvis ting går istykker på bakgrunn av pci/agp o-clock. Mangler kortet manuell divider for agp og pci , er du veldig hindret . Og overklokking av fsb vil gjøre at pci/agp fortsetter å stige også . (var mye kødd med dette i gamle dagers overklokking da det var minimalt med muligheter i bios mhh til pci-frekvens .Nettverkskort som røyk, disker ble for varme og røyk , hdd begynte å korruptere data osv) Eventuelt bytt til et hovedkort med offisiell 400mhz støtte både på cpu-fsb og minne buss som et nforce 2 Ultra 400 basert kort . Lenke til kommentar
Belzbub Skrevet 6. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2004 Finner ikke noe med MHz på noe AGP/PCI, hvilken meny ligger det under? Men under Chipset står det nederst : AGP Properties AGP Version 3.05 AGP Status Disabled AGP Aperture Size 128 MB Supported AGP Speeds 1x, 2x, 4x, 8x Fast-Write Supported, Disabled Side Band Addressing Supported, Disabled Problems & Suggestions Problem AGP is disabled. This may cause performance penalty. AGP er jo på i BIOS... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Husker ikke hvor man seg pci og agp buss frekvensen i farten . Du har nok akkurat nå dårlig 3d ytelse (AGP mode disabled) . Prøv det samme som jeg postet her: http://forum.hardware.no/index.php?showtop...0entry2124267 Lenke til kommentar
Belzbub Skrevet 8. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2004 He he, var ikke fullt så bra i Far Cry nei, driver med Sacred om dagen og der merker jeg det ikke. Uansett så har jeg fått til AGP igjen Men er det noen som veit hvor jeg finner ut Mhz på AGP/PCI bus? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 (endret) Jepp ! Du har 5-2-1 dividende på kortet, da kan du selv regne ut AGP/PCI, altså har du f.eks. 180MHz FSB så PCI = delt med 5, så ganger du PCIèn med 2 så får du AGPèn Endret 8. mai 2004 av jarmo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå