Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Olieskift på Citroen ZX

Anbefalte innlegg

Hej.

Kort og godt spørgsmål:

Kræves der en "speciel" nøgle til at løsne proppen/bolten på bundkarret for at aftappe motorolien?

Når jeg siger "speciel" mener jeg en nøgle, som kun værksteder og lign. plejer at have

Tak

FD

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det egentlig noe å spare på å bytte olje selv? Jeg gidder ikke stresse med deg..

for 150 kroner + olje tar den lokale bensinstasjonen å bytter olja, dvs tappper ut den gamle og fyller på med ny og tilslutt kaster olja for meg.

Mye lettere på denne måten.. :) Hvis ikke må jo jeg levere olja mi selv til en miljøstasjon, og det er stress..

Lenke til kommentar

Ikke alle bensinstasjoner som vet hvordan man skifter olje heller, de holdt på å skru ut tappepluggen til automaten på bilen til fatter'n.

Hvis man skifter olje selv får man i det minste sett hvordan det står til med motoren

Lenke til kommentar

Jeg leverte bilen til en statoil stasjon siden de hadde "gratis" oljeskift. De hadde satt stygge oljefingermerker på døra og panseret. Etter et par dager fant jeg ut at jeg skulle se under panseret. Fant da ut at de hadde GLEMT å skru på oljepåfyllingslokket som lå løst i motorrommet!! :angry:

Sjanseløst! :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...