alex100 Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Denne: http://www.overclockers.com/articles804/as8.jpg Nå har jeg slitt lenge med å prøve å ta den av. Hvordan ska det gjøres?! Kan jeg bare knekke den av? Trenger jeg den? Veldig takknemlig for svar! Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Ta tak og dra, den sitter ikke så godt. Man ser klips festet på sidene, så det er muligens bare å vippe en tynn skrutrekker på inn der om den sitter så fryktelig godt på din. Lenke til kommentar
Daron Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 (endret) Den blå Kragen er det som holder delene på plass.. så la den sitte på.. Og IKKE knekk den Den svarte plast kappen og skummgummifilteret som sitter utenpå trenger du ikke.. De er kun nødvendig hvis pumpen skal brukes i et akvarium... Endret 1. mai 2004 av Daron Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 1. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2004 Na har jeg i frustrasjon knekt den av. Men jeg kommer ikke lenger inn fortsatt! Den blå ringen virker jo bare som den var der. Det er jo null forskjell med den og uten den. Jeg skal inn til propellen. Skal jeg bare skru ut nippelen? Jeg ser at det er limt rundt nippelen, mest sannsynlig for at den skal holde seg tett. Men tror dere det er noe problem om jeg skrur ut nippelen og limen rundt blir muligens ødelagt? Lenke til kommentar
Kvakksalveren Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Auda! Har du Waterchill? Isåfall trur eg at den blå ringen og lokket er limt fast. Dette er det Asetek som har gjort. Vanligvis er det enkelt å skru den blå biten av, nok å skru 1-2cm. Er denne delen også limt fast? Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 1. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2004 Waterchill ja. Det er limt fast ja.. Jeg har ikke kommet meg inn til den delen ennå. Jeg kommer ikke lenger enn til den blå ringen, som jeg nå har tatt av. Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 kan jo prøve med en skalpell (skarp tynn kniv) og kutte rundt.. (?) bare et forslag. eller så kan du gjøre det jeg ville ha gjort. et par tynne skrujern og litt makt. (i mitt tilfelle masse makt vis den ikke er så villig) lykke til Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 1. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2004 Kan jo si det slik at jeg har gjort det meste jeg fysisk klarer. Både av ideer og maktbruk. Den sitter som fy! Lenke til kommentar
Daron Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Hvis den er limt på så tror jeg ikke du skal prøve å få den av... Du får den sikkert av til slutt, men det er ikke sikkert du får den på igjen riktig.. Og tett... Ikke så mye å komme inn der etter alikevel... Er kun propellen og akslingen... Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 1. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2004 Hvis den er limt på så tror jeg ikke du skal prøve å få den av... Du får den sikkert av til slutt, men det er ikke sikkert du får den på igjen riktig.. Og tett... Ikke så mye å komme inn der etter alikevel... Er kun propellen og akslingen... Det er propellen og akslingen jeg vil ha tak i. Jeg er plaget med en høyfrekvent lyd hele tiden fra pumpen og blir sprø av den med tiden. Men jeg tror jeg bare kjøper meg en Eheim pumpe i stedet. Lenke til kommentar
Petterahl Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Hvis den er limt på så tror jeg ikke du skal prøve å få den av... Du får den sikkert av til slutt, men det er ikke sikkert du får den på igjen riktig.. Og tett... Ikke så mye å komme inn der etter alikevel... Er kun propellen og akslingen... Det er propellen og akslingen jeg vil ha tak i. Jeg er plaget med en høyfrekvent lyd hele tiden fra pumpen og blir sprø av den med tiden. Men jeg tror jeg bare kjøper meg en Eheim pumpe i stedet. Vet du hvor denne lyden kommer fra? Hva oppnår man bare ved å ta av den svarte tingen rundt? Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 2. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2004 (endret) Har lest at det hjelper viss en pusser ned noen deler. Har ikke satt meg detaljert inn i hva som må gjøres, men det må gjøres noe med propellen. Edit: Ta et søk på Google om du ønsker mer info. Endret 2. mai 2004 av alex100 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå