??????? Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Jeg vil koble meg til xboxen med internetten på.. Nå må jeg allti skrive inn en annen ip adresse istedenfor å ha på "Motta ip adress automatisk".. Og da forsvinner internetten med engang.. Jeg har en nextgentel router\hub.. Pcen min står i den og xbox gjør det.. Så da ska det vel egentli gå ann å koble meg til xbox i tilleg til å ha internetten på?? Hvordan skal jeg fikse dette?? Noen som vet?? Lenke til kommentar
newsflash Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Har du satt IP'en til pc'en som har internett på gateway da? Lenke til kommentar
??????? Skrevet 1. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2004 hmmm.. det forsto jegh ikke helt??? Lenke til kommentar
newsflash Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 (endret) I de instillingene der du kan sette på motta Ip automatisk og skrive inn en fast IP står det litt lengre ned "default gateway". Har du gått inn her og satt IP adressa til den pc'en som har internett. Edit: Bruker du en router til å fordele internett? Hm.. ok så det nå. Da vet jeg ikke helt. Men du må iallefall skrive inn gateway for å ha internett og samtidig bestemme ip. Endret 1. mai 2004 av oifind Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Hva slags ngt-router har du? med den jeg har, cisco, så kan bare en maskin kobles _rett_ på routeren, da med en krysset kabel. Skal flere maskiner dele internetttilgangen, må jeg ha en hub/switch som routeren kobles til via en standard tp-kabel, og de andre maskinene det samme... Dette er metoden jeg anbefaler. Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 (endret) Det du skal sette den opp med er: (viss du ikkje har forandra noko i ngt sin ruter) ip: 10.0.0.x fritt valg. må være ledig seff (2-255) gateway: 10.0.0.1 dns1: 217.13.4.24 dns2: 217.13.7.140 Endret 1. mai 2004 av Mr.Elendig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå