Printerstøv Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Hei Jeg skal ha meg ny hardisk, og vil ha en som går stille, og ikke bråker.. Det skal sef. være en med 7200rp/m og 8mb buffer størrelse.. og den skal være 120-160 gb.. og en fin pris Så lurte jeg på om noen av dere har noen å ambefale.. Har en Segate barracuda 60 gb nå, den skulle være stille, og det er den jo og, den har ikke den høye knitre lyden når den arbeider. og det er bra Men den har en litt høy "suse-lyd" .. på en måte som en høyfrekvent lyd.. Og det er den jeg ikke helt liker.. så om noen har noe forslag om hva som kan være noe for meg.. SÅ SI I FRA tar imot alt av forslag Mvh. Fredrik Lenke til kommentar
Ronin Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Seagate er ikke dumme de nei, har bare gode erfaringer med de selv. Har hørt at Samsung skal være ganske stillegående av seg men jeg har aldri hørt de selv. Lenke til kommentar
electr0nique Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 (endret) Jeg har bare godt å si om samsung sine disker. Nesten lydløse, og blir ikke noe særlig varme.. Ikke er de spesielt dyre heller, i skrivende stund koster en 160GB 8MB cache 793kr hos techline edit: skrivefeil Endret 1. mai 2004 av electr0nique Lenke til kommentar
Printerstøv Skrevet 1. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2004 (endret) Takk for raske svar Jeg er fornøyd me min Segate, men jeg syns den har en litt "irriterende" suse lyd.. så jeg håpte på at jeg skulle finne meg en med kansje litt mindre av denne lyden. Og varme er også vikti..da jeg har lit problemer med det Men takk for hjelpen folkens Tar i mot flere "anbefalinger" me stor takk Foresten, hva heter den Samsung disken du snakker om ? Endret 1. mai 2004 av AlpejoHn Lenke til kommentar
DocJ Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Jeg kjøpte meg seagate når jeg egentlig trodde de var ganske stille, men i sammenligning med kameraten min sine Samsung harddisker bråker de Så ville anbefalt en samsung 160 gb harddisk Lenke til kommentar
CreapingDeath Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Slik jeg har forstått det ut ifra de testene jeg har lest omkring lydløse disker så er samsung den som er mest stille Idle, og Seagate den som er mest stille når den jobber. Men seagate skal ha en merkbar ( men ikke målbar ) susing ... altså samsung har en mer behagelig lyd for å si det slik. Har 2 Samsung disker ... eg klarer f.. ikke høre dem ( bortsett fra oppstart for da kan eg såvidt høre noe rasling inni der ). Samsung er vel også brukt i DELL maskiner, og de maskinene er også veldig lydløse. Du kan også laste ned et verktøy fra Samsung sine sider der du kan justere noe greier for å gjøre disken enda mer lydløs, det går selvfølgelig over den generelle ytelsen ... men ikke mye. Noen sier at samsung disker har dårligste tall i målinger osv ... ta det med en klype salt. DU vil aldri merke den forskjellen. Eg er superfornøyd med mine. Velg Samsung hvis støy er viktigst Velg Seagate hvis ytelse er viktigst Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Bare til info. Fleste disker kan gjøres stillere hvis Automatisk Aucoustic Management på diskene er enablet. Det er tre levels av AAM quiet,balanced og performance . AAM er en mekasisme for å dempe lesearmens bevegelser slik at den kjente knitrelyden reduseres . Seagate Barracuda f.eks leveres satt til quiet mode . Derfor den vinner i tester på lyd , men yter litt dårligere enn andre i speed. Fleste andre leveres satt som balanced. Drives til servere satt til performance . Fins en utility man kan sette dette selv med uten at data på disken tar skade av det . Doc's AAM Tool 1.0 http://www.aptrio.com/Utilities/Optimizers...-tool-4868.html Ofte har også diskprodusentene dette også på sin diagnostic diskett. .... Lenke til kommentar
hval Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Ikke er de spesielt dyre heller, i skrivende stund koster en 160GB 8MB cache 793kr hos techline Dette er 2MB versjonen....irriterende at denne kommer opp som billigste 8MB i prisguiden. Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Desidert Komplett sit tilbud 200GB 8mb 7200RPM http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=123995&cks=WOF Vår pris: kr 1.095,- Lenke til kommentar
Pop Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Samsung NoiseGuard er vel bra stille. Litt under i ytelse, men det er neppe noe du legger mye merke til om du ikke har ganske ekstrem bruk. Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Kjøpte en Samsung for få dager siden, meget stille og bra. Har bare hadd Seagate som har hadd lavt støynivå, begynner å bli noen år siden. Ellers så har jeg prøvd IBM, Quantum fireball og Western Digital for ganske lenge siden, men de bråker endel (som sagt det er noen år gamle harddisker) Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Samsung NoiseGuard er vel bra stille.Litt under i ytelse, men det er neppe noe du legger mye merke til om du ikke har ganske ekstrem bruk. har montert flere 40gb slike disker og det er lydløst. Dette i sammenheng med en stille psu og silentbreeze2 er helt utrolig med xp2000 jeg kan ikke høre maskinene... (dette er på en skole, kabinettet er aopen h500, men maskinene blir jo ikke belastet så mye... :-/) Lenke til kommentar
Printerstøv Skrevet 1. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2004 TAKK FOR ALLE SVAR Jeg har hørt at Western digital skulle ha noen disker som ikke bråkte so mye, er det noen som har noen formeining om det?? å fattern sier at han ikke er så begeistret for samsung (vet ikke hvorfor). bør være stillegående å ikke "rasle" so MYE.. litt går and, det er mest den suse lyden når den er idle jeg er ute etter å bli kvitt .. Igjen Takk for alle flåtte svar ! Lenke til kommentar
Epsilon- Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Samsung har 4 selv er helmax Lenke til kommentar
Jabbala Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 (endret) Ikke er de spesielt dyre heller, i skrivende stund koster en 160GB 8MB cache 793kr hos techline Dette er 2MB versjonen....irriterende at denne kommer opp som billigste 8MB i prisguiden. Hei. Jeg har ca 0 peiling på harddisker. Nå har jeg en WD 80gb 2mb catch. Tenker å kjøpe en 160gb harddisk nå. Hva er så bra med 8mb i forhold til 2mb? Er prisforskjellen verdt det? I mine øyne er 793,- for en 160 gigabytes stillegående harddisk en veldig bra pris. Gjør jeg et dårlig kjøp ved å kjøpe denne Samsung harddisken med 2MB på? Endret 1. mai 2004 av Jabbala Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Det kommer an på hva du skal bruke den til. Som operativsystemdisk kan det måles hastighetsforskjeller, men ved en blind-test så vil du ikke merke forskjell. Hvis det er en ren lagrings/arkiv-disk, så er det det hipp som happ hva du velger. Jeg ville gått etter pris og støynivå. Lenke til kommentar
DocJ Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Har hatt flere Western Digital, og de er ganske raske men de bråker også ganske mye. Har også hatt mye problemer med dem, så vil fortsatt anbefale Samsung Lenke til kommentar
ColaBoy Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Er selv meget godt fornøyd med WD disker, men ja de støyer litt mer en de andre merkene. Vil du ha en stille og god disk, så bør du gå for enten Samsung eller Seagate. En kompis har 8 Samsung 160Gb disker satt opp i raid, må legge øret helt intill kabinettet for å høre dem. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 WD diskene laget etter des/jan har fått ny silent teknologi (FDB) . .. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå