Gå til innhold

Er dette et bra hovedkort?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Likte ikke at AGP porten var så skvisa inn. Det var ihvertfall min første tanke da jeg så bilde av kortet. Ellers så kortet fornuftig lagt ut mtp. tilkoblinger av diverse :)

Så lenge du ikke skal ha monsterkjøling på skjermkortet ditt så ser det ut som et godt valg. Stabiliteten til DFI vet jeg dessverre ikke noe om, men har ikke hørt noe negativt fra tester på nett.

Lenke til kommentar
"wake-on-lan" betyr at netverkskortet kan slå på pcen (hvis d tilater det i bios og hvis du ikke slår av strømmen). det kan være kjekt på linkepatys da pcen slår det på når du kobler in netverkskabelen hvis alt funker.

Det holder ikke bare med å aktivere WOL og koble til nettverket. Man er også avhengig av at noen sender en "WAKE-ON-LAN pakke" til nettverkskortet. Siden OSet ikke er lastet, har ikke kortet noen IP, så pakken må sendes direkte til kortets MAC-adresse (Lag 2 i OSI-modellen).

Mao, må noen som kjenner MAC-adressa til kortet sende en spesiell pakke til maskina for at den skal starte. Kan ikke se så fryktelig mange bra bruksområder for dette...

Lenke til kommentar
dfi lager gode kort, men abit ligger desverre litt foran på ytelse men bundle er jo helt syk på dfi. hvis du er UBERKLOKKER så gå for abit ic7-g/max3, hvis du skal klokke og vill ha et coolt kort så gå for dfi.

Er ikke helt enig i det med OC... Leste akkurat på en test av DFI lanparty, og de har med noe de kaller "CMOS reloaded" som gjør det MYE lettere å overklokke maksimalt...

Lenke til kommentar
Er ikke helt enig i det med OC... Leste akkurat på en test av DFI lanparty, og de har med noe de kaller "CMOS reloaded" som gjør det MYE lettere å overklokke maksimalt...

kortet fikk jo knallkritikk i den testen! 98%! ser ut som et veldig bra kort!

EDIT: leif...

Endret av TDK
Lenke til kommentar

kortet fik jo knallkritikk i den testen! 98%! ser ut som et veldig bra kort!

vet :D Tenker nok at jeg går for det ja... :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...