Gå til innhold

Norske butikker/nettbutikker og fotoutstyr

Anbefalte innlegg

Hei

Er det jeg som er blind, jeg finner ikke norske nettbutikker/butikker som har et utvalg av forskjellige typer macrolinser, jeg finner heller ikke norske butikker som har et utvalg av mellomringer, jeg synes også det er vankelig å finne rimelige macroobjektiver. Jeg har også lyst å skaffe meg en omvenderring, men hvilke norske nettbutikker selger det, jeg vil forsøke macro på billigmåten men finner altså ikke norske butikker som selger utstyret. Jeg har aldri handlet/bestillt varer fra utlandet, har liten greie på regler, toll, valuta og den prisen jeg egentlig kommer til å betale.

Det virker som det er mange som etterspør diverse kamera utstyr som det jeg nevner, men ingen butikker jeg har vært innom i Bergen har det eller vil bestille det til meg, fordi det er så få som ber om det sier de. Jeg har helst lyst å kjøpe via nettbutikk uten bruk av kredittkort.

Et spørsmål til, hvordan kan en snu et objektiv uten å bruke omvenderring til macrofotografering, jeg har lest artikkelen, men jeg forsår ikke hva de mener med å snu objektivet, da fungerer jo ingenting, en kan jo ikek holde det foran kamera heller.

Jeg som spør har lite peiling altså :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lømorks foto i Oslo har ein innhaldsrik nettbutikk. Elite foto fører (og bestiller inn) alt frå Sigma, men dei har kanskje ikkje butikk i Bergen sentrum lengre? (Den på Vektertorget er i alle fall ikkje meir.) Scandinavian Photo i Sverige har allslags utstyr, og eg trur at det er enklare å bestilla frå Sverige enn frå ein del andre land.

Du får ikkje eit snudd objektiv til å halda seg fast utan ein omvendarring som passar til objektivfatninga og filtergjengene, nei.

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale nettbutikken til B&H i USA. De har kjempeutvalg i alt fotografisk utstyr, gode internettsider og en meget innholdsrik katalog som du kan få tilsendt. Har handlet fra de mange ganger. Rask levering med UPS eller DHL slik at du slipper Postens trege tollbehandling. Prisene du betaler er utsalgsprisen med frakt + 24% moms og et tollbehandlingsgebyr på mellom 100 og 150 kroner. Da får du varene levert på døra hjemme.

http://www.bhphotovideo.com/bnh/controller/home

Hvis det spesielt er filtre og lignende "småting" du er ute etter så kan det også være lurt å prøve noen av selgerne på eBay. De tilbyr ofte ekstremt lave fraktpriser (kurersending fra østen til Norge koster ofte mindre enn Norgespakken her hjemme!)

Lenke til kommentar

Det etterspørres generelt lite fotoutstyr i Norge (virker det ihvertfall på meg) ser mann på prisene i f.eks. thailand, eller USA er prisene på linsene ca halvparten. Til sammenligning koster digitalkamera stort sett det samme.

Mitt råd vil derfor være å bestille spesial linser, og ringer i utlandet, evnt starte opp med paralell import selv :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...