danilovic Skrevet 5. april 2002 Del Skrevet 5. april 2002 Har en WD 80GB 7200 RPM, og den bårker som en vifte. Altså ikke under lesing, men man kan høre at det er ett eller annet som durer fra den - kanskje en vifte... Iaffal vifte-lyd. Er dette vanlig? Ganske irriterende, ettersom det er det som støyer mest nå. :sad: Lenke til kommentar
Oxford Skrevet 5. april 2002 Del Skrevet 5. april 2002 Jeg hadde samme problemet med min IBM disk etter at jeg hadde fått alt annet på maskinen ned til et minimum. Derfor solgte jeg den og kjøpte en Seagate Barracuda IV. Den er litt tregere enn IBM'en , men den er tilnærmet lydløs... Så nå er det faktisk monitoren min, en helt vanlig og moderne 17" CRT skjerm, som bråker mest! Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 5. april 2002 Forfatter Del Skrevet 5. april 2002 Du hadde altså en slags "suselyd" fra disken? Man hører den best under oppstarten - da speeder den opp. Lenke til kommentar
Oxford Skrevet 5. april 2002 Del Skrevet 5. april 2002 Jeg hadde et konstant sus når disken gikk på "tomgang", Platene går jo rundt hele tiden, selv om det ikke skrives til dem. De fleste HDD'er har en idle støy på rundt 30+ dBA. Seagaten ligger på ca 20 dBA... Den er testet her på hw.no... Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 5. april 2002 Forfatter Del Skrevet 5. april 2002 Ok... Trodde man bare hørte det under lesing/skriving jeg. :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå