danilovic Skrevet 5. april 2002 Del Skrevet 5. april 2002 Har sett at noen har hatt noe à la dette: [email protected] Kan dette fikses for meg og? Lenke til kommentar
ducktales Skrevet 5. april 2002 Del Skrevet 5. april 2002 få deg en shellkonto hos en eller annen leverandør (sjekk om dem har vhost'er), fyr opp feks psybnc som er veldig enkelt å bruke og du er på irc med en host som ligner den du nevnte... Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 5. april 2002 Forfatter Del Skrevet 5. april 2002 Har en kompis som nettopp skaffa dette. Koster ikke det penger? Lenke til kommentar
ducktales Skrevet 5. april 2002 Del Skrevet 5. april 2002 det koster som regel noe ja. jeg har konto hos ett firma og det koster nå 600,- i året. Lenke til kommentar
Zamboo Skrevet 5. april 2002 Del Skrevet 5. april 2002 Hva er poenget med å bytte ident? Ident. kan jo traces tilbake til deg uansett. Men er enig i at å ha f.eks. xxxxxx.hib.no er ganske irriterende. Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 6. april 2002 Forfatter Del Skrevet 6. april 2002 Altså, jeg skal ikke bytte ident for at jeg ikke skal bli spora, men dere må innrømme at det er litt tøft med sånne identer vel? :wink: Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 6. april 2002 Del Skrevet 6. april 2002 Mulig jeg misforstår litt her, men betyr dette at man kan "skjule" f.eks at man er fra Norge? Dvs, ikke har "ettellerannet.norskleverandør.no" utad. Dette hadde vært praktisk siden en del utenlandske hoster konsekvent utelukker norske domener pga "noen" her oppe i steinrøysa er bittelitt useriøse. Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 6. april 2002 Forfatter Del Skrevet 6. april 2002 Det kan man også skjule, med mindre man bruker norske ord i ident. Lenke til kommentar
t_man Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 De fleste kjøper vel shell, for å skjule sin id og at ikke såkalte 'scriptkiddiz' skal scanne etc. Lenke til kommentar
Dumbo Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 Jeg har bare et tilleggs spørsmål, håper det er greit. Men hvordan er dette satt opp. Kan man sette det opp hjemme eller hva? Dumbo Lenke til kommentar
Thargoth Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 har man adsl og to pc'er kan man vel fyre opp linux på den ene og la den stå som en gateway/server eller hva man nå velger å kalle det. Fyr opp en bnc-server på den og det skal vel ikke være noe problem antar jeg... har tengt å gjøre dette selv, men har ikke gidda å avinstallere win2k på "servern" enda... Lenke til kommentar
Dumbo Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 Hva vil BNC si? og tror du virkelig det ville virke. Det hadde jo vært tøft da.. :smile: [email protected] :razz: Jaja.. noen som vet om det funker, helt sikkert altså, som har prøvd det.. Lenke til kommentar
Danko Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 Bnc er et program som forblir på irc selv når du kobbler fra. Altså i stedet for og kobble til irc.blabla.net:7000 i Mirc, så kobbler du bare til f.eks er.veldig.snill.net:29126 / login.snill.net:29126 / etc etc. Men man får ikke hoster sånn av seg selv selv om man slenger opp en linux box på rommet.. Det beste og billigste alternativet for provatefolk flest da, er vel og innvestere noen kroner i en shell konto. En shell box står som regel på en raskere linje og har flere identer/vhoster og velge i.. Koster fra 150 kr og oppover.. Lenke til kommentar
Dumbo Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 Men.. ville det være mulig å sette opp på en linux box hjemme? Og kan man lage sine egne host-names eller er det "restricted" på en eller annen måte..? Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 9. april 2002 Forfatter Del Skrevet 9. april 2002 Kompisen min har 280,-/halvåret. Du kan velge identen selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå