Gå til innhold

Klokke en XP2400

_Jack_

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et MSI KM2M Combo Hovedkort og en AMD AthlonXP2400 cpu.

Er det lurt å klokke denne cpu'en? Har hørt at hovedkortet mitt ikke egner seg spesielt bra til klokking, men er ikke sikker.

Så kan jeg klokke denne cpu'en "litt" uten å få problemer? (krasje prosessoren)

Har en GlobalWin ett_eller_annet cpu vifte opp til XP2600. (Cpuen ligger foreløpig på 35 grader idle og 45 grader load) Hvor stor vil temp forskjellen bli?

Er helt grønn på dette med overklokking hvis noen lurte så jeg trenger hjelp av dere :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

XP2400+ CPU'en er nok ikke den beste klokke prosessoren nei, hadde den i noen måneder men byttet fort til XP2500+ selv om jeg ikke klokker no særlig så merket jeg nokså stor forskjell.

Har fått XP2400+ CPU opp til 2,25Ghz med dårlig kjøling, men det merkes nesten ikke. noen få poeng ekstra på 3D mark 2003SE

Det kjipe er at de XP2500+ CPU'ene du får nå er låste, så du kan bare tune multiplyer. Ville satset på minimum en XP2800+ hvis du vurderer ny CPU.

Lenke til kommentar
XP2400+ CPU'en er nok ikke den beste klokke prosessoren nei, hadde den i noen måneder men byttet fort til XP2500+ selv om jeg ikke klokker no særlig så merket jeg nokså stor forskjell.

Har fått XP2400+ CPU opp til 2,25Ghz med dårlig kjøling, men det merkes nesten ikke. noen få poeng ekstra på 3D mark 2003SE

Det kjipe er at de XP2500+ CPU'ene du får nå er låste, så du kan bare tune multiplyer. Ville satset på minimum en XP2800+ hvis du vurderer ny CPU.

1: Generelt så klokker da xp2400 like bra som xp2500...

2: 3dMark2003SE finnes ikke.

3: Når en prosesor er "låst" betyr det at man IKKE kan stille multiplier, KUN

FSB.

Til trådstarter: Temp vil nok ikke gå noe særlig opp hvis du ikke øker volten.

Men så spørs det jo hvor langt du kommer før det blir ustabilt og du må det da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...