Gå til innhold

Postcount på webkafeen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er postcount slått på i webkafeen?

Ja. Det ble gitt beskjed om at det ikke gikk an å slå av denne på enkle tråder.

Dette er jo überl33t spammetråd  :ermm:

Stemmer nok desverre det til tider, selv om det har bedret seg en god del.

Så kommer det store spørsmålet: Why do you care?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Problemet er at noen ser på postcount som status. Dette forgyller forumet også, med tanke på dagens topp-10 postere og topp-10 postere. Sikkert en del som streber etter å komme på listene. Selv skjønner jeg irritasjonen til folk når et par på forumet kan si hva de vil (vel, egentlig ikke) i en profilert tråd. Det er lettere å bli hørt i en slik tråd i motsetning til SO3. Det er kanskje greit at postcounten er på i den tråden også, ellers hadde det tatt helt av. Folk holder seg mer i skinnet og passer på at de ikke spammer (de fleste).

Lenke til kommentar

QUOTE (PoleCat @ 01/05/2004 : 01:21)

Jeg bryr meg også. Ikke det at jeg har noen poster i hverken SO3 eller Webkafeen, men jeg synes bare at hvis deres spammetråd burde få ha postcount skjønner jeg ikke hvorfor søppelfolka må klare seg uten? Jeg har forresten tatt opp dette internt, selv før du lagde posten din. Vi får se hva dem sier ;)

Lenke til kommentar

QUOTE (jallakim @ 01/05/2004 : 12:17)
QUOTE (PoleCat @ 01/05/2004 : 01:21)

Les den første setningen i posten min :ermm: Jeg er bare pirkete - kanke no for det, desverre.

Ble ikke noe klokere av det svaret. Hvorfor pirker du på akkurat dette?

@Blib: Webkafeen er jo ikke ment for å være en søppel/spammetråd. Om du mener dette, kan du umulig ha besøkt den. :)

Endret av PoleCat
Lenke til kommentar

QUOTE (PoleCat @ 01/05/2004 : 12:19)
@Blib: Webkafeen er jo ikke ment for å være en søppel/spammetråd. Om du mener dette, kan du umulig ha besøkt den. :)

Hmm, okay, jeg ser nå at min gjennomgang av den i går (eller noe) ikke var av den heldige typen. Joa, jeg ser jo nå at alt sammen iallefall dreier seg om webdesign, hovedsakelig. Men jeg skjønner allikevel hvorfor dere skal få postcoun når Søppel ikke får. De holder seg jo til "topic" der også :)

Lenke til kommentar

QUOTE (Blib @ 01/05/2004 : 12:28)

Hmm, okay, jeg ser nå at min gjennomgang av den i går (eller noe) ikke var av den heldige typen. Joa, jeg ser jo nå at alt sammen iallefall dreier seg om webdesign, hovedsakelig. Men jeg skjønner allikevel hvorfor dere skal få postcoun når Søppel ikke får. De holder seg jo til "topic" der også :)

Dersom så *mange* tar dette så veldig tungt, så er det helt sikkert ingen som har noe imot det at den fjernes. Det har faktisk vært oppe noen ganger allerede, men som sagt var det tydeligvis ingen funksjon for å slå dette av på enkle tråder.

Kjør på for min del! :thumbup:

Lenke til kommentar

Ble ikke noe klokere av det svaret. Hvorfor pirker du på akkurat dette?

Vet egentlig ikke helt. Bare leste gjennom tråden, og ser at det er en "chattetråd" på lik linje med SO3. Så konklusjonen blir vel nesten egentlig det samme som Blib mener - har dere postcount, bør offtopic-folket få det. Eller at Mr.Ueland klarer å slenge sammen en løsning som slår av postcount på tråden.

Lenke til kommentar

QUOTE (Blib @ 01/05/2004 : 12:34)
Hittil er det kun meg som har reagert på det da - pluss jallakim som egentlig ikke har noe å si. Jeg tror egentlig ikke at du har så mye å "frykte" :)

"Frykter" ingenting jeg, bare setter spørsmålstegn ved at folk som sier at "postcount betyr nada" hele tiden tar slike ting opp, iallefall når bruker(ene) ikke beveger seg innomfor denne delen av forumet en gang. (ja jeg har litt for god oversikt) Snakker vi dobbeltmoral?

Uansett, dersom dere finner en fin måte å slå den av, tipper jeg at det ENTEN blir spammetråd numero ono (fordi folk tror de har fått "frie tøyler"), eller at vi faktisk slipper spammen som allerede er/kommer. Bare å prøve det. :)

Lenke til kommentar

Har tenkt litt på det jeg og, men bryr meg egentlig ikke så veldig. Hva med å eventuelt flytte tråden til søppel da? Også lagd en stor header som framlyser at dette handler om webdesign, og ingenting annet. Det ville da kommet endel spam vil jeg tro, men ikke noe som vil vare. Og hvis dere prøver å formidle at det er mye "mindre" mening i SO3 enn i Webkafeén må jeg nok skuffe dere med at dere da tar fryktelig feil. :)

Lenke til kommentar

Nei, DiMiles, NEI OG ATTER NEI. :)

1. Å flytte webkafeen til søppel blir som å be om spam.

2. Webkafeen er IKKE ment som en spammetråd, men som en "WEBkafè". Ergo, det skal diskuteres/drives med webrelaterte saker, ved siden av kommer også det med at tråden er en "community-greie". De som spammer i webkafeen bryter per i dag reglene, noe jeg synes det slåes alt for lite ned på.

3. Du har ikke den innsikten du later som du har her, der må jeg nok skuffe deg, du tar fryktelig feil (;)). Webkafeen har vært brukt til MYE konstruktivt.

Lenke til kommentar

HalTan, så det diskuteres ikke mye konstruktivt i SO3? Jeg later ikke som om jeg har noenting, jeg. Jeg har postet rundt 3 innlegg der, men har lar lest en god del mer enn jeg har postet. Uansett, det ble hintet fram tidligere her at det ikke ble diskutert konstruktive ting i SO3? Vel, jeg vil kalle problemene som blir diskutert i SO3 som oftest mye viktigere enn i Webkafeèn.

Hva er viktigst, om rød eller blå passer best til en header, eller hjelp til en gutt som har problemer hjemme? (var et eksempel)

Prøver ikke å sette de opp mot hverandre, men det ble hintet fram at vi bare pratet piss i SO3, noe som ikke stemmer. (selv om noen møkkafolk herper tråden noen ganger..)

Lenke til kommentar

Jocke: du er for pirkete noen ganger :)

Som PoleCat sier tok jeg opp det med postcount rimelig fort, men det viste seg at med dagens løsning er det umulig å skru den av for en tråd.

DiMiles: Tråden blir flyttet til søppel over mitt lik. Da kan den like greit stenges. Mye av det som er i tråden er on topic, og 90% av resten er communitytalk. Vi prøver å begrense spammen der, og med unntak av to episoder i det siste har det ikke vært mye spam der.

Å hjelpe gutten med problemer hjemme tar vi da virkelig ikke på oss å gjøre, og det er ingen som har sagt dette heller. Ser ikke problemet med at disse to trådene kan leve side om side, da den ene er for alt mellom himmel og jord, for hele forumet, mens den andre stort sett er for webdesign for de som er interressert i det. Har sett at mange av de som er imot webkafeen er SO3 deltakere, og lurer derfor på om noen føler seg truet. Tror ikke det er noen fare for at "vi" tar over for, eller ødelegger for "dere"

Uansett er dette nå en intern sak, og jeg tar på meg ansvaret for webkafeen hvis det blir bestemt at ting skal skjerpes inn der.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...