Gå til innhold

Dagen er her: Skal lage hjemmeside!

Anbefalte innlegg

*sette seg bak larven*

Ta det fra en tidligere WYSIWYG-bruker;

Lær deg HTML og CSS, det er verdt det. Det er mye morsommere og man lærer mye mer.. Dessuten blir siden kompatibel med flere bowsere, noe som gjør at brukergruppen din øker.

Se på det som en snekker/entrepenør.

Man bygger et hus, men om man bruker en WYSIWYG-enhet til å bygge huset, men det er bare dem som er under 1.88cm høy, og ikke veier mer enn 80kg som kommer innenfor. Klart at majoriteten vil da komme seg inn, men man utelater en del av befolkningen, noe som blir negativt.. Om da huset skal brukes som butikk, eller annet servicerettet engasjement, så vil man miste kunder, noe som igjen resulterer i tapte inntekter..

Neste gang noen spør hva jeg driver med på fritiden skal jeg si; "Jeg bygger ut Internet" :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes mange plasser man kan lære seg HTML.. Her for eksempel..

Du kan bruke Notepad til å lage siden, men jeg vil anbefale et program som highlighter koden din, da blir det hele mer oversiktlig og mye lettere å ha med å gjøre, syns nå jeg..

Lenke til kommentar

Du kan bruke Notepad til å lage siden, men jeg vil anbefale et program som highlighter koden din, da blir det hele mer oversiktlig og mye lettere å ha med å gjøre, syns nå jeg..

Hvilket program er dette da?

Lenke til kommentar

Hvilket program er dette da?

Selv bruker jeg EditPlus. Det kommer som trialversjon i 30 dager, så må du betale.. Men det finnes gratisprogrammer som gjør jobben mer enn godt nok også..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...