above Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Heisann. Nå er dagen endelig kommet, jeg har bestemt meg for å lage min først hjemmeside. Jeg vil ha den til å se litt proff ut. Jeg vil ikke lage noe i html osv, men bruke et godt program som er veldig bra og som har alt jeg trenger til at jeg skal få lagd en tøff hjemmeside! Programmet må også ha en god mulighet for å få lagd linker, altså når jeg trykker på linken jeg har lagd når jeg legger hjemmesiden ut på nettet må det være slik at jeg linker til en annen side der jeg har skrevet om noe annet med samme design, visst dere skjønner. Kunne dere ha forklart dette til meg? Når jeg er ferdig med hjememsiden, må jeg da legge siden ut via ftp program da eller? Sier bare tusen takk for alle god svar og god hjelp!!!!!! Mvh Ostebu Lenke til kommentar
PT Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Den første siden du lager blir ikke proff whatsoever, men man blir bedre etterhvert Dreamweaver MX 2004 er å anbefale til HTML-koding, og Photoshop CS til bilderedigering. Disse programmene koster jo stygt mye gryn, men det finnes vel trialversjoner Du må laste opp siden din til en webserver, f.eks. http://home.no.net/ med en FTP-klient. Lykke til Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 (endret) Aller aller først - om du er hypp på å lage ei proff side - du _må_ lære deg HTML og CSS Anbefaler deg å leite i oppslagsverk tråden som du finner øverst i webdesign kategorien Endret 30. april 2004 av arve87 Lenke til kommentar
$k$ Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Det første jeg vil si er at at hvis du vil ha en proff hjemmeside må du ha god tålmodighet og ikke gi opp! Først bør du lære deg html og css. Photoshop bør du også lære deg godt, dette kan ta tid men ikke gi opp! ser fram til en proff side fra deg i fremtiden stå på! Lenke til kommentar
above Skrevet 30. april 2004 Forfatter Del Skrevet 30. april 2004 Det første jeg vil si er at at hvis du vil ha en proff hjemmeside må du ha god tålmodighet og ikke gi opp!Først bør du lære deg html og css. Photoshop bør du også lære deg godt, dette kan ta tid men ikke gi opp! ser fram til en proff side fra deg i fremtiden stå på! Takk for oppmuntrende komentar Men lurte på om du har peiling på hvor jeg kan lære meg photoshop? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Det første jeg vil si er at at hvis du vil ha en proff hjemmeside må du ha god tålmodighet og ikke gi opp!Først bør du lære deg html og css. Photoshop bør du også lære deg godt, dette kan ta tid men ikke gi opp! ser fram til en proff side fra deg i fremtiden stå på! Takk for oppmuntrende komentar Men lurte på om du har peiling på hvor jeg kan lære meg photoshop? begynn med HTML og CSS du - det går an å lage greie nok sider kun med dette. Forstå alt du gjør godt, les masse artikler om måter å gjøre ditt og datt på, så kan du begynne med grafisk utforming. Å finne tutorials til photoshop gjør du også i oppslagsverk-tråden Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Jeg vil ikke lage noe i html osv, men bruke et godt program som er veldig bra og som har alt jeg trenger til at jeg skal få lagd en tøff hjemmeside! Sorry, mate, men slikt program finnes nok ikke. Det er DU som er designeren, og DU som må sørge for å gjøre det kult! Og: Lær deg HTML/CSS. Les og lær. Ikke ta det personlig, men med den innstillinga kommer du ingen veis. Man lager ikke stilig webside første gang man prøver. Innen webdesign, som innen alt annet, øvelse gjør mester. Man eksperimenter mange ganger før man blir helt fornøyd. For å lage "proffe" sider er det smartest å bruke PhotoShop (helst CS), og notisblokk - eventuelt Dreamweaver. Vil anbefale at du lærer deg å kode sidene selv med notisblokk først, istedenfor å ta omveien via WYSIWYG-programmer. Da vil det bli vanskeligere å lære seg "manuell" koding senere. Ikke sant, PoleCat? I tillegg til ved hjelp av sunnt vett og eksperimentering lærer du deg PhotoShop her: - teamphotoshop.com - Planetphotoshop.com - Eyes on Design - Screaming Art Lenke til kommentar
g0mpen Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Jeg har lært ALT jeg kan i photoshop her. Lenke til kommentar
$k$ Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Jeg har lært ALT jeg kan i photoshop her. Litt Ot men, er det bare meg eller er den sida nesten ALLTID nede?? Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 (endret) Jepp, skal du lage en hjemmeside ler deg HTML og andre grafiske programmer, og ikke bruk WYSIWYG (what you see are what you get), og bruk notisblokk for alle penga, for da kan du praktisk talt få til alt du vil med litt øvelse.. Edit: W3Schools Endret 1. mai 2004 av LordZyfeX Lenke til kommentar
g0mpen Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Jeg har lært ALT jeg kan i photoshop her. Litt Ot men, er det bare meg eller er den sida nesten ALLTID nede?? Har aldri sviktet meg iallefall Lenke til kommentar
above Skrevet 1. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2004 OK, Tusen takk for alle gode svar. Men jeg tror nok det er en drøss med programmer der ute som man kan bruke for å lage hjemmeside uten html og alle de kodene!!!??? Visst det over hode ikke finnes noen programme for dette så kan vel dere forklare meg hvordan jeg kan lære meg html osv??? takker for svar igjen.. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Jo, det finnes programmer for dette. Men de aller fleste synes det er bedre å lære seg å skrive koden selv helt fra bunnen av. (dette lærer du hos W3Schools) Macromedia Dreamweaver og MS FrontPage er slike programmer du tenker på. Førstnevnte er nok den mest aktuelle. Lenke til kommentar
above Skrevet 1. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2004 Jo, det finnes programmer for dette. Men de aller fleste synes det er bedre å lære seg å skrive koden selv helt fra bunnen av. (dette lærer du hos W3Schools) Macromedia Dreamweaver og MS FrontPage er slike programmer du tenker på. Førstnevnte er nok den mest aktuelle. Takker for svar! Jeg som ikke er så veldig interesert i å lære html osv vi defor bruke slike programmer som du nevnte! Jeg sier at jeg ikke vil lære meg html fordij ge tror det blir for vanskelig for meg og for at jeg tviler på at det finnes noen gode guider for dette. Men visst dere har noen gode guider (helst på norsk) så er det jo bare å komme med de Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Jo, det finnes programmer for dette. Men de aller fleste synes det er bedre å lære seg å skrive koden selv helt fra bunnen av. (dette lærer du hos W3Schools) Macromedia Dreamweaver og MS FrontPage er slike programmer du tenker på. Førstnevnte er nok den mest aktuelle. Takker for svar! Jeg som ikke er så veldig interesert i å lære html osv vi defor bruke slike programmer som du nevnte! Jeg sier at jeg ikke vil lære meg html fordij ge tror det blir for vanskelig for meg og for at jeg tviler på at det finnes noen gode guider for dette. Men visst dere har noen gode guider (helst på norsk) så er det jo bare å komme med de det er ikke vanskelig med html eller css, bare du vil lære deg det... les litt hver dag, og innen en måned har du mad skills, ikke sant Lenke til kommentar
above Skrevet 1. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2004 Jo, det finnes programmer for dette. Men de aller fleste synes det er bedre å lære seg å skrive koden selv helt fra bunnen av. (dette lærer du hos W3Schools) Macromedia Dreamweaver og MS FrontPage er slike programmer du tenker på. Førstnevnte er nok den mest aktuelle. Takker for svar! Jeg som ikke er så veldig interesert i å lære html osv vi defor bruke slike programmer som du nevnte! Jeg sier at jeg ikke vil lære meg html fordij ge tror det blir for vanskelig for meg og for at jeg tviler på at det finnes noen gode guider for dette. Men visst dere har noen gode guider (helst på norsk) så er det jo bare å komme med de det er ikke vanskelig med html eller css, bare du vil lære deg det... les litt hver dag, og innen en måned har du mad skills, ikke sant Hvor kan jeg finne guider osv til dette da??? Gjerne på norsk Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 LLL - LET LES LÆR TTT - TING TAR TID /capz Det er veldig sant. Du kommer ingensteder med å sitte på rævva... Uansett. Lag så mange sider som mulig, og surf så mye designersider som mulig. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Hvor kan jeg finne guider osv til dette da??? Gjerne på norsk Ikke noe galt i å lære seg engelsk Når du er ferdig med engelsk-boka, åpner weben seg, og har plutselig innhold som er godt skrevet og nøye gjennomtenkt. Norske Guider blir ofte litt useriøse og korte. tha biggest ! Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Norsk er dårlig i datasammenheng. All programmering er opprinnelig på engelsk og det er dette man bruker om man skal programmer noe. Å begynne å oversette programmeringsspråk (som M$ har gjort med sine Hvis-setinger) er _helt_ bak mål. Dessuten er engelsk et mye mer rikt språk og har flere dekkende ord på de forskjelige ting. Å oversette programmer mener jeg som sagt er helt bak mål, og syns egentlig at alle programmer bare kunne vært på et internasjonalt språk, helst engelsk. Per dags dato må man ha en del engelskkunnskaper for å kunne overleve i databransjen. Det meste forgår på engelsk, bortsett fra de som blir oversatt til dårlig norsk. Greit nok med Word osv, at de blit oversatt, men jeg kunne aldri ha tenkt meg Adobe PhotoShop f.x på norsk. Det hadde blitt en hel del toskne ord og det hadde blitt vanskelig å kune kommunisere og hjelpe andre fordi man ikke har anelse på hva Gradient Overlay er på indokinesisk.. Nei gutt, engelsk er tingen.. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 OK, Tusen takk for alle gode svar. Men jeg tror nok det er en drøss med programmer der ute som man kan bruke for å lage hjemmeside uten html og alle de kodene!!!??? Visst det over hode ikke finnes noen programme for dette så kan vel dere forklare meg hvordan jeg kan lære meg html osv??? takker for svar igjen.. faktisk - så er det _ingen_ slike programmer som lager rein og fin kode til deg, som følger w3c standarder... For at koden skal bli optimal - strukturbasert - må du nok skrive den sjøl. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå