SnoelK Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Hei alle sammen! Fant ingen annen plass å poste denne, så den havnet her. Her om dagen skulle jeg hjelpe en venn å sette sammen en ny PC. Alt med sammensettingen gikk supert. Men da vi startet opp windowsXP-cden, gikk pcen helt berserk. Det ble blå-skjerm midt i installeringen, og dette skjedde gang på gang på gang. Men alle gangene skjedde d på forskjellige steder i installasjonen... Hvis noen kunne hjelpe meg hadde jeg blitt meget takknemmelig. Teknisk spec: AMD athlon 64 3000+ MSI K8T800 Corsair Value PC3200 2x512MB 200GB WD Snoelk Lenke til kommentar
n1tro Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Heisann, Dette kan høres ut som et minne problem. Ta ut den ene rambrikken og kjør installasjonen til XP på nytt. Får du Bluescreen her også, prøver du den andre brikken. Går alt greit nå er det nok RAM-brikken det er noe galt med. Jeg har hatt samme problem tidligere (dog i Win2k), og da var det den ene minnebrikken som var dårlig. Lenke til kommentar
Thel Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Hei=) er du sikker på at ram brikkene er komplitabel med hovedkortet ditt, a64 hovedkort er jo som kjent veldig kresne på dette. http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=203816 <-- les litt på denne! Lenke til kommentar
SnoelK Skrevet 2. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2004 Hei. Jeg takker for respons. Problemet er løst. Det var faktisk noe med minnet. Vi skiftet plass på dem, og alt var i orden. Hva nå det enn må bety. Takk igjen Snoelk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå