Marti Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 (endret) Hvordan kjører man 1000mbit/s på nettverkskortet? Den skal visstnok ikke stå på autodetect, så den må da stå på en av disse: Ethernet 802.2 Ethernet 802.3 Ethernet II Ethernet SNAP Hvilken? Endret 30. april 2004 av Marti Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Kortet kjører vel på den hastigheten på utstyret det er koblet opp mot. M.a.o vil jeg anta at kortet vil kjøre på 1000mbit om du er oppkoblet mot 1000mbit switch. Full duplex har vel uansett ikke noe med 1000Mbit å gjøre. Det betyr at du kan sende og motta data samtidig. Lenke til kommentar
Marti Skrevet 30. april 2004 Forfatter Del Skrevet 30. april 2004 Kryssa kabel.... Beklager at jeg ikke nevnte det. Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 mot hva da? Annen PC? også den met GB-kort? Lenke til kommentar
Marti Skrevet 30. april 2004 Forfatter Del Skrevet 30. april 2004 Mot en annen pc med GB kort ja. Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 skal ikke være nødvendig å velge noe. Mulig at kabelen ikke klarer GB... Lenke til kommentar
Marti Skrevet 30. april 2004 Forfatter Del Skrevet 30. april 2004 Åjoda, kabelen skal nok klare det veldig fint; Les her. Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Har du cat 5E eller cat 6 på kabelen? Har enda til gode å se ferdiglagde krysskabler som takler Gb nett Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 (endret) Problemet er at f.eks 802.3 er en standard som omfatter ethernet. Mao alt fra 10mbit til 10gb. Du kan ikke velge hastigheten.... edit: d.v.s du kan kanskje velge hastighet, men det du lister opp er ulike nettstandarder slik jeg kan se det. Ikke hastighetsalternativer Endret 30. april 2004 av erikindre Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Åjoda, kabelen skal nok klare det veldig fint; Les her. Interessant... Si fra hvis det funker! Jeg har et Intel Gb NIC, der kan man sette 1000 Mbit full duplex i avanserte egenskaper for kortet. Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 (endret) prøv å sette media-type under advanced på innstillingene for kortet.... edit: jeg skjønner uansett ikke hvorfor det skulle være nødvendig, men det er i alle fall der du velger det... Endret 30. april 2004 av erikindre Lenke til kommentar
Marti Skrevet 1. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2004 Der stod det ikkeno media-type, så antageligvis har jeg ikke oppdatert nettverksdriveren på; Egentlig har jeg aldri oppdatert den. Hvor kan jeg laste ned de nyeste nForce nettverksdriverene? Jeg fant ingenting på Hjemmesida til nvidia. Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Der stod det ikkeno media-type, så antageligvis har jeg ikke oppdatert nettverksdriveren på; Egentlig har jeg aldri oppdatert den. Hvor kan jeg laste ned de nyeste nForce nettverksdriverene? Jeg fant ingenting på Hjemmesida til nvidia. Øh, klikk Platform / nForce Drivers og velg så Unified Driver og deretter operativsystem... Lenke til kommentar
Sorce Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 har du vanlig cat6 kabel trenger du ikke kryssa, testa det mellom mine to pcer.. begge med gigabit kort.. funka flott som faen ikke verre.. cat6kabel ikke kryssa båån gass Lenke til kommentar
Xplode Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Det er jo ikke Gigabit nettverk på nforce chipsettet da hvis det er gigabit nettverk på hovedkortet så må du gå på hjemmesida til produsenten for å finne drivere der Lenke til kommentar
D_KILLAH Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Jeg er sikker på at kabelen din barra er krysseet på par 1/2 og 3/6, det er nok på 100mbit, Men på gbit må man bruke alle parene, hva er rekkefølgen på fargene på isoloasjonen til lederne i pluggene? Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 har du vanlig cat6 kabel trenger du ikke kryssa, testa det mellom mine to pcer.. begge med gigabit kort.. funka flott som faen ikke verre.. cat6kabel ikke kryssa båån gass Kan være at ett eller begge kortene hadde auto MDI/MDI-X (automatisk kryssing ved behov). Dette har ingenting med Cat6 kabler eller 1000Mbit Ethernet. Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 har du vanlig cat6 kabel trenger du ikke kryssa, testa det mellom mine to pcer.. begge med gigabit kort.. funka flott som faen ikke verre.. cat6kabel ikke kryssa båån gass Kan være at ett eller begge kortene hadde auto MDI/MDI-X (automatisk kryssing ved behov). Dette har ingenting med Cat6 kabler eller 1000Mbit Ethernet. Jeg har en IBM T40p med innebygget Gb lan kort. Jeg har allltid fått maks hastighet (som disken klarer) ca. 33MB/sec uansett hvilken kabel jeg har prøvd med. Krysset og ikke krysset. Hjemmelaget og ferdiglaget. Hvis jeg overfører til en med 100Mbit så får jeg i overkant av 10MB/sec. Om det gir høyere hastighetn enn 33MB/sec kan jeg ikke garantere, men alt under det funker fett! I den stasjonære har jeg Det billigste gigabit kortet fra komplett (rundt 250kr). Den har autodetect om du bruker krysset kabel eller ikke. Lenke til kommentar
Marti Skrevet 4. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2004 Jeg er sikker på at kabelen din barra er krysseet på par 1/2 og 3/6, det er nok på 100mbit, Men på gbit må man bruke alle parene, hva er rekkefølgen på fargene på isoloasjonen til lederne i pluggene? Hmm; Med klippen øverst og fra venstre; Hvot, oransje, hvit, blå, hvit, grønn, hvit, svart. Jeg er ikke sikker på dette men tror dette er rekkefølgen (litt vanskelig å se). Det er jo ikke Gigabit nettverk på nforce chipsettet dahvis det er gigabit nettverk på hovedkortet så må du gå på hjemmesida til produsenten for å finne drivere der Gb Lan Men jeg har sjekket ut om det er Gb LAN på kortet mitt og det var det desverre ikke. Jeg mener å huske at det sto Gb LAN på kortet på www.norek.no. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå