Gå til innhold

DDR minne sjekker

andreas76

Anbefalte innlegg

Får noen kjipe rebooter/feilmeldinger, og maskinen oppfører seg skikkelig kjipt, så jeg lurte på om kanskje det var det nye minnet mitt som er ødelagt. Er det noen som vet om et freeware minnetester? Har sett på twinmos sine sider. Fant ikke noe der.

Endret av andreas76
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette var merkelig. Har ikke vært ute for dette før i hvert fall. Jeg testet minnet med Memtest 86, og fikk en hel haug med feil. Men kryss-sjekket med bare den nye brikken i, og da var alt fint, sjekket den gamle for seg selv også, og den kom også ut fin. Så da er det minnebrikkene i kombinasjon som syrer seg da? Er det noen som har vært borti dette før og vet en løsning?

Lenke til kommentar

Har vært borti noe lignende for en 3-4 år siden. Fikk samme resultat ved test av rambrikkene, sammen og hver for seg.

Etter mye frem og tilbake og bytting, viste det seg å løse problemet med nytt hovedkort faktisk. Fikk et nytt hk, samme modell, og alt var fryd og glede. Så det var rett og slett en liten defekt på kortet...

Lenke til kommentar

Men jeg har jo brukt dette HKet i flere år nå med to like 256 MB brikker. Så røk den ene, og jeg byttet til en 512 MB brikke... Så slotten skal jo funke. Nå har jeg testet på begge slottene også....Og minnet er fra Twinmos og er PC2700 (333MHz) begge to.

Det er ikke noe jeg kan stille på i BIOS da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...