andreas76 Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 (endret) Får noen kjipe rebooter/feilmeldinger, og maskinen oppfører seg skikkelig kjipt, så jeg lurte på om kanskje det var det nye minnet mitt som er ødelagt. Er det noen som vet om et freeware minnetester? Har sett på twinmos sine sider. Fant ikke noe der. Endret 30. april 2004 av andreas76 Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Hvis det virker med annet (det gamle) minnet ditt, så er det sansynligvis defekt vare og må leveres inn igjen Hvis det ikke er en annen type minne som hk ikke støtter eller noe.. Lenke til kommentar
ragstian Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Hei Denne gjør jobben: http://www.memtest86.com/ Good Luck. Lenke til kommentar
andreas76 Skrevet 1. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2004 Dette var merkelig. Har ikke vært ute for dette før i hvert fall. Jeg testet minnet med Memtest 86, og fikk en hel haug med feil. Men kryss-sjekket med bare den nye brikken i, og da var alt fint, sjekket den gamle for seg selv også, og den kom også ut fin. Så da er det minnebrikkene i kombinasjon som syrer seg da? Er det noen som har vært borti dette før og vet en løsning? Lenke til kommentar
Pop Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Har vært borti noe lignende for en 3-4 år siden. Fikk samme resultat ved test av rambrikkene, sammen og hver for seg. Etter mye frem og tilbake og bytting, viste det seg å løse problemet med nytt hovedkort faktisk. Fikk et nytt hk, samme modell, og alt var fryd og glede. Så det var rett og slett en liten defekt på kortet... Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 har vel det, jeg har tre slotter til minnet på hk, du må bare prøve alle kombinasjoner helt til det går Jeg gjorde det og nå er det helt stabilt Lenke til kommentar
andreas76 Skrevet 1. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2004 Men jeg har jo brukt dette HKet i flere år nå med to like 256 MB brikker. Så røk den ene, og jeg byttet til en 512 MB brikke... Så slotten skal jo funke. Nå har jeg testet på begge slottene også....Og minnet er fra Twinmos og er PC2700 (333MHz) begge to. Det er ikke noe jeg kan stille på i BIOS da? Lenke til kommentar
andreas76 Skrevet 1. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2004 Jeg kom til å tenke på: Hva om jeg stiller inn minne innstillingene manuelt, og ikke "by Spd", eller hva det nå står...kan det være det blir bedre? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Det kan hjelpe ja. Prøv alt du kommer på! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå