Gå til innhold

Ny PC! Kun til spill!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Pcen dere bygger for ser slik ut for øyeblikket:

 

Kabinett:?

Prosessor/CPU: AMD64

Ram/Minne: ?

Hovedkort: Asus K(V Deluxe

Skjermkort: Sapphire 9800 Pro/9800XT

Lydkort:?

Noe mer:?

Kommer ann på det som Falcon spurte om... hva tid du skal kjøpe den... Mye kan forandre seg på et par måneder...

 

"Noe mer:" bør vel bli Harddisk og optisk(e) drev...

Endret av So
Lenke til kommentar
Beholder 9800 pro da jeg har et skjermkort til liggende som jeg putter i denne når jeg bygger!!! Om ikke dere mener at jeg burde gå for 9800XT?

Når du skal ha en pc i midten av juni nå som det kommer så mye nytt løpet av mai/juni, da er det ikke lett å sette opp et forslag.

Mm, vet du hva jeg foreslår?

 

At du bruker den tiden på å aktivt lese tester o.l og skaffer deg mest mulig kunnskap sånn du får en viss ide om hva du skal ha, og så en uke i forveien presenterer du et forslag som du syns ser bra ut. Og så kan vi gjøre siste finpussen :thumbup:

Endret av So
Lenke til kommentar

So, du er jo lur :thumbs:

 

Jeg har forsåvidt lest testene her på Hardware.no da, men det er alltid bra å høre folkets mening ikke sant! Tenk om politikere var slik!

 

Jeg kan jo alltid lese dem grundigere!

 

Jeg pauser denne bygge sekvensen litt, og så kommer jeg tilbake i slutten av mai! Men gode tips på veien tar jeg alltid i mot!!!!

 

 

Sverre. :thumbup:

Lenke til kommentar
Ååååå, gjør det det??? :ermm:  Ja, men tid har jeg jo nok av egentlig! Har hørt snakk om en ny socket også? Dette er jammen ikke lett!

 

Hm, men nye ting er jo ofte svært dyrt da?!?! Og jeg skal liksom ikke bruke 30.000,- heller.

Socket 939?

 

Og PCIe

 

Og DDR2 ?

 

Socket T ?(Intel)

 

osv.. :p

 

Jeg begynnte å lese måneder i forveien når jeg skulle kjøpe denne pc'n :p(men da var jeg _helt_ grønn)

 

-Det hjalp ganske mye det... ganske fornøyd med riggen jeg sitter på nå :)

Men jeg angrer fortsatt på et par ting... det dummeste var kanskje at jeg var for redd til å spør i forumet :blush: jeg endte opp med å velge allt selv, men syns ikke det ble så værst jeg :)

Endret av So
Lenke til kommentar
Ikke at jeg skønner bære men, DDR2 er vel en ny minne type det da?

 

So, du er en knupp! Håper jeg kan bruke deg litt før jeg handler. Du finner meg på msn [email protected].

Socket 939 er sokkelen som AMD Opteron og AMD Athlon64 Fx-51 og 53 er på

-Tror AMD64 og skal gå over på det(fra socket 754)

 

PCIe er PCI express, et nytt grensesnitt for nyere ekspansjonskort... Skjermkort kommer etterhvert til å gå over til dette... et av x800 korta kommer på PCIe allerede(vet ikke helt med Nvidia korta, men jeg tror de og kommer på PCIe)

 

DDR2 er ny ramstandar...(mener de har allerede hatt sitt inntog på skjermkort markedet, mener jeg har sett både DDR2 og 3 på skjermkort) Tar over for DDR tror jeg :dontgetit:

 

Socket T er den nye sokkelen til Intel Pentium4 E eller. Prescott

 

 

-Er ikke hetl bombesikker på dette her, men da for heller dere som _er_ sikre rett på det ;)

Endret av So
Lenke til kommentar

Her er det jeg har pr i dag dere:

 

Kabinett: Avantech Medi Tower

Hvedkort: Asus P4G8X Deluxe s478

Harddisk: Seagate Barracuda 120GB IDE 7200rdm (Master)

Harddisk: WD Caviar 120GB IDE 7200rdm (Slave)

Minne: Cruisal PC2700 DDR-DiMM 512mb CL2.5ns

Prosessor: Intel Pentium 4 2.4 Ghz Boxed PC533

Skjermkort: Sapphire Radeon 9800 Pro 128mb

 

Hva mener dere? Dette var i utgangspunktet en komplett.no pc, men jeg har puttet i den en hardisk til plus skjermkortet.

Endret av Suunto*BIA*
Lenke til kommentar

Socket 939 er sokkelen som AMD Opteron og AMD Athlon64 Fx-51 og 53 er på

-Tror AMD64 og skal gå over på det(fra socket 754)

 

AMD 64 er på socket 754 og Opteron og FX er på socket 940. AMD 64 og FX skal over til socket 939 og AMD XP skal over til socket 754.

Sånn var det jah ;) sa jeg ikke helt hadde styring på det...

 

-Bare 1 pin i forskjell da :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...