Gå til innhold

nytt grafikkkort, hvilket?

2K

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil anbefale skjermkort som leverer høy visuell kvalitet. Da er det bare et navn som teller, Matrox:

Matrox Millenium P650

64MB DDR, Dual DVI og AGP 8X

Alternativt kan du gå for et mye raskere men dårligere visuelt sett ATI kort:

Sapphire Radeon 9600 XT

128MB DDR, DVI + VGA + S-VHS og AGP 8x

Men for all del ikke Nvidia pga. dårligere visuell kvalitet. Ikke bare min mening men mange tester viser også dette.

Good luck :thumbs:

Lenke til kommentar
Men for all del ikke Nvidia pga. dårligere visuell kvalitet. Ikke bare min mening men mange tester viser også dette.

Det finnes tester der 6800 Ultra får bank av 9800XT men det betyr ikke at det er sant.

Nå må folkene gi seg, har selv samenlignet flere ATI vs Nvida kort, det er umlig å se forskjellen. Og når det var forskjell var det som oftes i Nvida sitt favør.

Det var noen problemer med bildekvaliteten med Nvida sine kort for 1 år siden grunnet dårlige drivere.

Lenke til kommentar

Jeg trenger også nytt skjermkort men klarer ikke helt å bestemme meg hva jeg skal gjøre. Hadde ett radeon 9700 pro. Enten blir det å vente på 6800 ultra, men da må jeg ha ett "ventekort", eller jeg kjøper 9800xt nå.

Spørsmålet blir jo noe på pris, og noe med når kortet faktisk kommer. hvor mye vil prisen på 9800xt falle neste måned?

noen tips?

Lenke til kommentar
Jeg trenger også nytt skjermkort men klarer ikke helt å bestemme meg hva jeg skal gjøre. Hadde ett radeon 9700 pro. Enten blir det å vente på 6800 ultra, men da må jeg ha ett "ventekort", eller jeg kjøper 9800xt nå.

Spørsmålet blir jo noe på pris, og noe med når kortet faktisk kommer. hvor mye vil prisen på 9800xt falle neste måned?

noen tips?

Ikke kjøp 9800XT nå. Skal du kjøpe så gå for 9800Pro

Lenke til kommentar
Nå må folkene gi seg, har selv samenlignet flere ATI vs Nvida kort, det er umlig å se forskjellen. Og når det var forskjell var det som oftes i Nvida sitt favør.

Det er ikke min eller mange andres erfaring. Digital Vibrance control er hovedsaklig en software triks designet for å booste de svake fargene til nVidia. Men kvaliteten varierer en del fra produsent til produsent etter kvaliteten på output filter komponentene dem har valgt.

Dette har dog bedret seg og for de fleste er dette neppe et argument for å velge ATi over nVidia idag.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Har selv Radeon 9700 pro, og etter min mening er det waste å oppgradere ennå. Kortet holder fremdeles meget bra i de aller fleste spill. Er vel kun Far Cry jeg ikke kan spille på høyeste setting.

helt enig vent, til x800 eller 6800Ultra kommer. Du klarer deg helt fint med 9700Pro en god stund til. Du kan heller klokke det, vis du vil.

Lenke til kommentar

problemet er forsåvidt ikke ytelsen til 9700 pro. problemet er at jeg trenger ett skjermkort. 9700 kortet har fått artifacts, og er defekt. umulig å bruke. Det er årsaken, ikke ytelsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...