Bisleruffen Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Jeg har prøvd å lete etter lignende tilfeller uten hell. En (ex)-kamerat av meg overtalte meg til å innstallere linux på maskina, og så lenge jeg har WIN på maskina kunne det være morsomt å fikle litt med noe nytt.. Oppstartslasteren til linux ville ikke slippe meg inn i Win(sort skjerm med blinkende markør) Etter en stund ga jeg opp linux og skulle installere winxp pro på nytt, og da skar det seg helt. Den greier å boote fra cd og starte innstallasjonen, men etter at den har lastet inn de filene den trenger for å innstallere XP, skal den restarte. Det er da den starter fra scratch igjen. Prøver jeg å innstallere fra nytt får jeg beskjed om at det er et OS der fra før. Hvis jeg bare starter maskina og lar den gå igjennom boot-sekvensen får jeg beskjed om at det er manglende OS. Etter dette har jeg prøvd en del ting uten suksess. - partisjonere og formatere med fdisk - fixboot og fixmbr - boote fra hd etter første del av innstallasjonen Forøvrig så la jeg inn linux igjen, så det tyder ikke på hw-feil og jeg har brukt min xp pro på en annen maskin uten problem. Er av naturlige grunner ikke online, men vil sjekke for svar daglig. Setter stor pris på forslag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå