Gå til innhold

dempe støynivåtet til en 340W chieftec?

Anbefalte innlegg

Quote:

On 2002-04-10 02:10, Corleone skrev:

Slik du har satt viftene nå så blir det nok mere støy og varmere inni kabinettet.

1. nei. hadde det bråkt mer av å snu viftene og sette dem på 5v, så hadde jeg vel snudd dem tilbake og satt dem tilbake til 12, tror du ikke?

2. nei. akkurat nå fryser jeg på beina av å sitte vedsiden av pc'en. så særlig varmt inni kabinettet er det ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-04-10 07:22, psilocybe skrev:

Quote:

On 2002-04-10 02:10, Corleone skrev:

Slik du har satt viftene nå så blir det nok mere støy og varmere inni kabinettet.

1. nei. hadde det bråkt mer av å snu viftene og sette dem på 5v, så hadde jeg vel snudd dem tilbake og satt dem tilbake til 12, tror du ikke?

2. nei. akkurat nå fryser jeg på beina av å sitte vedsiden av pc'en. så særlig varmt inni kabinettet er det ikke.

La meg se om jeg har forstått deg rett: du har snudd begge viftene inn mot PSU så begge blåser inn. Hvor skal lufta gjøre av seg? Det blir jo ikke gjennomtrekk... :sad:

Lenke til kommentar

Enig.. den Chieftec er jo stille som fy.. min harddisker overdøver den lett.. og resten av viftene mine overdøver nok dessverre harddiskene også... så strømforsyninga er mitt minste problem.. herregud det er grenser hvor stille du har det.. jeg liker å høre at viftene går jeg.. vet hvertfall at PC'en er på.. :grin:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-18 23:32, tgrude skrev:

LoL!

Chieftec psu'n er jo så lydløs som du kan få det..

Skjønner ikke pointet med å bytte vifte.

Alle chiftech psu'er jeg har hørt bråker. Men da er definisjonen på hva bråk er da:) Den blir i vertfall mye stillere med en mod vil jeg tro..

Lenke til kommentar

Før jeg selv kjøpte meg Chieftec kabinett med 340W PSU'en dems trodde jeg også den bråkte. Men nå som jeg sitter med syns jeg ikke det! Trodde først det var en skikkelig dritt powersupply. Viftene mine bråker laangt mer, takket være Globalwin FOP32 møkkakjøleren :razz:

Grunnen til at jeg trodde 340W'ern bråkte til å begynne med var at en kamerat hadde den. Jeg syntes PC'en hans bråkte veldig, og vi trodde begge det var powersupplyet. Men for litt siden fant han ut at det var den lille chipsett viften som bråkte! Helt utrulig hvor mye lyd en slik liten 40mm klarer å lage.. Typisk problem på ABit hovedkort :smile: Har forresten byttet ut min chipsett vifte til Papst.

Lenke til kommentar

Quote:

mFaFa skrev (2002-04-19 14:47):

Helt utrulig hvor mye lyd en slik liten 40mm klarer å lage.. Typisk problem på ABit hovedkort :smile: Har forresten byttet ut min chipsett vifte til Papst.

Synes du ikke at det var bortkasta penger da? 150 spenn for ei slik vifte. Du kunne heller brukt ei stor kjøleribbe og kjørt vifta på halv fart.

Quote:

Caveman skrev (2002-04-19 15:13):

finnes det pabst chipset vifter? hvor?

Microplex har 40mm Papst vifter. De har til og med 25mm vifter!

Lenke til kommentar

tydelig at det er en dela per som ikke har helt følgt med i saken om netDISconnection her

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=12741&forum=78

http://forum.overklokking.no/viewtopic.php...=25689&forum=54

og nei, de har IKKE gitt seg selv om de lovet bot og bedring.

det dere gjør nå er å si at dette er helt akseptabelt for oss som kunder fordi de bruker litt av pengene de har spart inn på å drive denne form for formidlling og gi etpar kroner tilbake på prisene? Eier dere ikke litt mer selvrespekt enn det?

HØNS!

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: normal på 2002-04-19 16:08 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: normal på 2002-04-19 16:40 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...