Gå til innhold

dempe støynivåtet til en 340W chieftec?

Anbefalte innlegg

Hva er det enkleste å gjøre for å dempe støynivået til strømforsyningen min?

På netconnection har dem: EKL Papst NGL8412 80x80x25mm vifte som kjører på 12db. Kan jeg kjøpe den og bytte den ut med vifta som er i strømforsyningen? Hvis ja, hvordan gjør jeg det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

normal skrev (2002-04-06 00:03):

Quote:

On 2002-04-06 00:02, normal skrev:

ikke kjøp på netconnection!

bare se her:

virker dette seriøst på deg?

fortjener de å eksistere?

Ja de fortjener å eksister!

De gjorde noe feil, har beklaget dette og har SKJERPET seg.

Dessuten så tror jeg det er flere en meg som er dritt lei denne tråden som har en tendens til å dukke opp altfor ofte!

Mvh David

Lenke til kommentar

Quote:

blackice skrev (2002-04-06 06:54):

Dessuten så tror jeg det er flere en meg som er dritt lei denne tråden som har en tendens til å dukke opp altfor ofte!

Mvh David

Enig! Er drittlei av at noen her på forumet ser ut til å ha dedikert livet sitt for å ødelegge for Netconnection. Er de billigst så handler jeg hos dem!

Lenke til kommentar

Er enig. Har bare gode erfaringer med netconnection, og det er jo det som teller. Men tilbake til PSU`en.

Hvordan får jeg stoppet vifta i strømforsyningen for å være sikker på at det er den som støyer?

Svar gjerne på de første spørsmålene mine og.

Lenke til kommentar

Du kan jo alltids stikke en liten blyant eller pen inn i vifte mens den snurrer..da stopper den jo :) Ikke veldig bra for vifta riktignok men...

En litt mer arbeidsom jobb, men som er bedre for vifta er å åpne strømforsyninga og bare plugge ut vifta siden den som oftest sitter med en enkel 2pins plugg på bunnplata i PSU'en... Dette gjøres såklart uten strømmen tilkoblet og helst burde du la PSU'en stå uten strøm en stund før du åpner den siden kondensatorene holder på strømmen en stund...

Cobos

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-05 23:57, Catod skrev:

På netconnection har dem: EKL Papst NGL8412 80x80x25mm vifte som kjører på 12db. Kan jeg kjøpe den og bytte den ut med vifta som er i strømforsyningen? Hvis ja, hvordan gjør jeg det?

Dete har jeg gjort med min Fottron PSU. Det funker lett, jobben er gjort på 5 min. Er det ikke koblinger, så er det bare å ta frem kniv og elektriker tape. :grin:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-06 15:46, SirHartge skrev:

Dete har jeg gjort med min Fottron PSU. Det funker lett, jobben er gjort på 5 min. Er det ikke koblinger, så er det bare å ta frem kniv og elektriker tape.
:grin:

Ikke for å "correcte" den kommende ingeniøren, men tror jeg hadde satsa på sukkerbit... er _litt_ mer "pøt", men er bedre å gjøre en skikkelig jobb med en gang...

Lenke til kommentar

næsj.. tvinning, lodding og eletrikertape funker som et skudd. :grin:

har nettopp rotet rundt inni enermax 431w'en min.. byttet ut enermax-viften (merkelig nok var viften som kommer ut på baksiden ikke av merke enermax, og enda merkeligere, den var satt til å suge luft ut av psu'en (mens enermax-viften i bunnen var satt til å suge luft fra kabinettet til psu) .. dårlig design? jepp), snudd vifte #1 til å blåse på innmaten av psu, samt dradd 5v-kabler inn og klippet og limt.

stille, og kjøler mye bedre enn før :grin:

Lenke til kommentar

Jeg har et 300W Power suply. Det bråkte litt så jeg bestemte meg for å dempe støyen.

jeg målte spenningen som viften fikk. Den ble målt til ca. 14,5V. Dette er ganske mye.

Det jeg gjorde var at jeg letet fram til loddepunktene til 12V som kommer ut gjennom pluggene som du putter inn i harddisker, CD-ROM, osv...

Det viste seg at alle pluggene hadde samme loddepunkt. dvs alle pluggene er paralellkobla...

så loddet jeg fire dioder i serie med 12V´n.

koblet til viften og målte spenningen over viften igjen: ca. 9V.

Det ble meget behagelig å sitte ved PC-en etterpå.

Jeg har kun to vifter som går på PC-en min nå: CPU og Power suply...

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-07 01:43, Thargoth skrev:

Ikke for å "correcte" den kommende ingeniøren, men tror jeg hadde satsa på sukkerbit... er _litt_ mer "pøt", men er bedre å gjøre en skikkelig jobb med en gang...

Jau jau sant nok det:D

Men jeg hadde ikke det for hand akkurat da.. Men funker fint uten..

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-06 07:07, Corleone skrev:

Quote:

blackice skrev (2002-04-06 06:54):

Mvh David

Enig! Er drittlei av at noen her på forumet ser ut til å ha dedikert livet sitt for å ødelegge for Netconnection. Er de billigst så handler jeg hos dem!

Enig jeg og.

Hver gang jeg ser "Normal" som skriver noe så er det alltid noe negativt og veldig ofte om netconnetction.

Har vell sagt det før ,men jeg handerl der det er billigst og hvis netconnetction er billigst så er det ikke noe galt med og handle der.

Lenke til kommentar

Quote:

psilocybe skrev (2002-04-07 02:01):

...og enda merkeligere, den var satt til å suge luft ut av psu'en (mens enermax-viften i bunnen var satt til å suge luft fra kabinettet til psu) .. dårlig design? jepp), snudd vifte #1 til å blåse på innmaten av psu, samt dradd 5v-kabler inn og klippet og limt.

stille, og kjøler mye bedre enn før
:grin:

Hva er det du babler om?!? Det er jo meninga at vifta skal dra den varme lufta ut av psu (og kabinettet). Slik du har satt viftene nå så blir det nok mere støy og varmere inni kabinettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...