VB6_NEW USER Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Hei Driver på med et program. (et nytt ) så jeg trenger kode for og få programmet til og laste ned info og programmer fra internett rett fra min side Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Du vil altså laste ned en fil fra internett med ditt vb program? Sånn her: Option Explicit Private Declare Function DoFileDownload Lib "shdocvw" (ByVal lpszFile As String) As Long Private Sub Command1_Click() Dim sDownload As String sDownload = StrConv(Text1.Text, vbUnicode) Call DoFileDownload(sDownload) End Sub Sleng inn en tekstboks og en knapp. Du kan bytte ut Text1.Text med en fil på internett Lenke til kommentar
VB6_NEW USER Skrevet 30. april 2004 Forfatter Del Skrevet 30. april 2004 (endret) det fungerer ikke : Option Explicit Private Declare Function DoFileDownload Lib "shdocvw" (ByVal lpszFile As String) As Long Private Sub Form_Load() blabla masse koder.... Dim sDownload As String sDownload = StrConv(http://medlem.spray.se/blabla.exe, vbUnicode) Call DoFileDownload(sDownload) End Sub Endret 30. april 2004 av VB6_NEW USER Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 (endret) Text1.Text er en variabel, så da bruker man ikke gåseøyne, men hvis du skriver teksten selv, som du har gjort må du bruker gåseøyne rundt. Koden blir da sånn her: Option Explicit Private Declare Function DoFileDownload Lib "shdocvw" (ByVal lpszFile As String) As Long Private Sub Form_Load() 'blabla masse koder.... Dim sDownload As String sDownload = StrConv("http://medlem.spray.se/blabla.exe", vbUnicode) Call DoFileDownload(sDownload) End Sub Edit: her er et eksempel på det med gåseøyne: Private Sub Form_Load() Dim tekst tekst = "Hallo på do" MsgBox tekst End End Sub Med den "laste-ned" koden jeg ga deg, så kommer det opp en sånn boks som når du laster ned vanlige filer fra internett. Du vil vel ha en koden som automatisk lagrer fila på maskinen? Sånn her: Option Explicit Private Declare Function URLDownloadToFile Lib "urlmon" Alias "URLDownloadToFileA" (ByVal pCaller As Long, ByVal szURL As String, ByVal szFileName As String, ByVal dwReserved As Long, ByVal lpfnCB As Long) As Long Private Sub form_load() URLDownloadToFile 0, "http://medlem.spray.se/blabla.exe", "c:\blabla.exe", 0, 0 End Sub Endret 30. april 2004 av Jonas Lenke til kommentar
VB6_NEW USER Skrevet 30. april 2004 Forfatter Del Skrevet 30. april 2004 takk. Men en ting : JEG ER NYBEGYNNER I VB!!! Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Ok. Men du vil fortsatt lære? Du kan jo starte å lese noe guider som aadnk sin og min Lenke til kommentar
VB6_NEW USER Skrevet 2. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2004 Det var et første jeg gjorde her på Forumet Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Det var et første jeg gjorde her på Forumet Ok, se på den koden her: dim i i = "Min tekst" msgbox i dim i betyr at man lager en ny variabel. Akkurts som en usynelig tekstboks hvor du kan lagre tekst eller tall. man setter ikke gåseøyne rundt en variabel (i). Men på tekst du skriver inn selv har man det. Skjønner? Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 siden du er nybegynner i VB, så anbefaler jeg deg IKKE til å lage et program som skal laste ned filer/innhold fra internett, men lær deg alle grunnleggende begreper og syntax først. Kanskje du t.om. klarer å finne ut av ting selv! Søk på nettet etter tutorials, som begynner med det aller enkleste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå