pc.expert.....wannabe Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 (endret) kan noen forklare grunnleggende tables???? ##Topic har blitt endret av moderator. Vennligst prøv bedre neste gang - Blib## Endret 30. april 2004 av Blib Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 (endret) se på denne sia Endret 30. april 2004 av VgaR Lenke til kommentar
pc.expert.....wannabe Skrevet 30. april 2004 Forfatter Del Skrevet 30. april 2004 hvis det er mulig så vil jeg ha med egne ord Lenke til kommentar
PT Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 (endret) <table border="1"> <tr> <td>Celle 1</td> <td>Celle 2</td> </tr> <tr> <td>Celle 3</td> <td>Celle 4</td> </tr> </table> Koden over gir dette resultatet <td> gir ny celle, mens <tr> gir ny cellerad. Enklere får du det ikke Endret 30. april 2004 av PT Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 (endret) tabels er tabeller. <table> </table> skal starte og avslutte <tr> </tr> kolonner (celler nedover) <td> </td> rader (celler bortover) edit: doh! du slo meg PT! Endret 30. april 2004 av harald_ Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 På nynorsk: http://www.huftis.org/nettsideutvikling/tabellar-i-xhtml/ Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Nå veit ikke jeg om det er planen din å bygge opp en side med tabels, dette er ikke anbefalt, bruk heller <div>'er Lenke til kommentar
pc.expert.....wannabe Skrevet 30. april 2004 Forfatter Del Skrevet 30. april 2004 hva er "<div>`er" ??? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 det er bokser som man kan ha andre ting inni.. boksene kan flyttes rundt med CSS... se her og forstå: http://www.thenoodleincident.com/tutorials...sson/boxes.html Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 det er bokser som man kan ha andre ting inni.. boksene kan flyttes rundt med CSS... se her og forstå: http://www.thenoodleincident.com/tutorials...sson/boxes.html Uff... Husker da jeg var nybegynner innen CSS/div og skulle lese de greiene der Og da skal det sies at jeg hadde lagd både en og to sider før, og kunne masse grunnleggende... Sier bare en ting: LYKKE TIL! Lenke til kommentar
pc.expert.....wannabe Skrevet 30. april 2004 Forfatter Del Skrevet 30. april 2004 jeg spurte oppi der om dere kunne fortelle med egne ord Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 jeg spurte oppi der om dere kunne fortelle med egne ord Ja. Da kan du vel være så kjempesnill at du er takknemlig over PTs post da, og at han i det hele tatt gadd å poste det her... LES mann! Lenke til kommentar
pc.expert.....wannabe Skrevet 30. april 2004 Forfatter Del Skrevet 30. april 2004 diskusjonen gikk sånn halveis over til <div>`er Å DU SIER JEG MÅ LESE! Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 (endret) diskusjonen gikk sånn halveis over til <div>`er Å DU SIER JEG MÅ LESE! Her har det kommet TO forklaringer på en tabells syntaks og hva kodene står for. Det har også kommet TO linker der du kan lese. Er du av typen som må ha ting inn med sølvskje? Endret 30. april 2004 av NMI on XTC Lenke til kommentar
pc.expert.....wannabe Skrevet 30. april 2004 Forfatter Del Skrevet 30. april 2004 jeg er av typen som ikke tåler arroganse å websidene sine forklaringer er så besætt vanskelig å forstå! Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Har ikke sett mye arroganse her, heller lite takknemlighet. Denne linken (som Zethyr posta tidligere) er på NORSK. Jeg ser du kan skrive norsk, og vet dermed også at du kan lese norsk. Det hele koker ned til motivasjon og holdning. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 (endret) jeg er av typen som ikke tåler arroganse å websidene sine forklaringer er så besætt vanskelig å forstå! Nå skal du høre her lillemann... Det er DU som er forbanna arrogant når du nærmest KREVER slikt. PT ga deg en GLIMRENDE forklaring på tables, det blir pokker ikke lettere. På samme måte fikk du forklaringen fra en annen PLUSS to linker med de beste forklaringen av dette som finnes på nettet. Og hva gjør du? Du klager og SPØR ikke engang om å få de "med egne ord", neida, du uttrykker deg på en stygg, kravstor måte og SKAL ha de "med egne ord". Skjerpings. Endret 30. april 2004 av HalTan Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 (endret) Trådstarter: Jeg holder på å lage en html editor og har nettop blitt ferdig med table's-delen. Ta en kikk på den og test ut litt forskjellig tall. Se på koden etter på så skjønner du sikkert litt mer. Til dere som kan tables: blir koden riktig, eller må jeg gjøre om litt? Endret 30. april 2004 av Jonas Lenke til kommentar
g0mpen Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 jeg er av typen som ikke tåler arroganse å websidene sine forklaringer er så besætt vanskelig å forstå! Nå skal du høre her lillemann... Det er DU som er forbanna arrogant når du nærmest KREVER slikt. PT ga deg en GLIMRENDE forklaring på tables, det blir pokker ikke lettere. På samme måte fikk du forklaringen fra en annen PLUSS to linker med de beste forklaringen av dette som finnes på nettet. Og hva gjør du? Du klager og SPØR ikke engang om å få de "med egne ord", neida, du uttrykker deg på en stygg, kravstor måte og SKAL ha de "med egne ord". Skjerpings. Må bare le litt... Jeg lager faktisk fortsatt sider i tables, men har begynt å eksperimentere mer med <div> og iFrames... Går foreløpig ikke så bra, men jeg LÆRER. Hvilket program bruker du "eksperten"? Dersom du har Dreamweaver f.eks., er det bare til å trykke på "tables" knappen, og deretter velge antall rader/kolonner... Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Hvis du synes at W3Schools guiden er komplisert bør du lese den først, jeg var tretter år da ejg negynte der, og matte boka til 1. klasse er vanskeligere forklart.. du finner det ikke bedre enn der! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå