Gå til innhold

Kan noen forklare tables - det grunnleggende?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

<table border="1">
<tr>
<td>Celle 1</td>
<td>Celle 2</td>
</tr>
<tr>
<td>Celle 3</td>
<td>Celle 4</td>
</tr>
</table>

Koden over gir dette resultatet

tabell.PNG

<td> gir ny celle, mens <tr> gir ny cellerad.

Enklere får du det ikke ;)

Endret av PT
Lenke til kommentar
diskusjonen gikk sånn halveis over til <div>`er Å DU SIER JEG MÅ LESE! :mad:

Her har det kommet TO forklaringer på en tabells syntaks og hva kodene står for.

Det har også kommet TO linker der du kan lese.

Er du av typen som må ha ting inn med sølvskje?

Endret av NMI on XTC
Lenke til kommentar
jeg er av typen som ikke tåler arroganse å websidene sine forklaringer er så besætt vanskelig å forstå!

Nå skal du høre her lillemann... Det er DU som er forbanna arrogant når du nærmest KREVER slikt. PT ga deg en GLIMRENDE forklaring på tables, det blir pokker ikke lettere. På samme måte fikk du forklaringen fra en annen PLUSS to linker med de beste forklaringen av dette som finnes på nettet. Og hva gjør du? Du klager og SPØR ikke engang om å få de "med egne ord", neida, du uttrykker deg på en stygg, kravstor måte og SKAL ha de "med egne ord".

Skjerpings.

Endret av HalTan
Lenke til kommentar

Trådstarter: Jeg holder på å lage en html editor og har nettop blitt ferdig med table's-delen. Ta en kikk på den og test ut litt forskjellig tall. Se på koden etter på så skjønner du sikkert litt mer.

Til dere som kan tables: blir koden riktig, eller må jeg gjøre om litt?

Endret av Jonas
Lenke til kommentar
jeg er av typen som ikke tåler arroganse å websidene sine forklaringer er så besætt vanskelig å forstå!

Nå skal du høre her lillemann... Det er DU som er forbanna arrogant når du nærmest KREVER slikt. PT ga deg en GLIMRENDE forklaring på tables, det blir pokker ikke lettere. På samme måte fikk du forklaringen fra en annen PLUSS to linker med de beste forklaringen av dette som finnes på nettet. Og hva gjør du? Du klager og SPØR ikke engang om å få de "med egne ord", neida, du uttrykker deg på en stygg, kravstor måte og SKAL ha de "med egne ord".

Skjerpings.

Må bare le litt... :green::thumbup:

Jeg lager faktisk fortsatt sider i tables, men har begynt å eksperimentere mer med <div> og iFrames... Går foreløpig ikke så bra, men jeg LÆRER.

Hvilket program bruker du "eksperten"? Dersom du har Dreamweaver f.eks., er det bare til å trykke på "tables" knappen, og deretter velge antall rader/kolonner...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...