Gå til innhold

Anbefalte innlegg

har tenkt å bygge et A64 system til meg og en kompis, lurer litt på et mATX-system. er 230W nok til å drive en 2800-3000 cpu, r9800pro, en 160gb hdd, dvd-brenner, 512 minne? eller kan det gi problemer? regner med skjermkortet kan bli det største problemet... har sett litt på mini-utgaven av dragontårnet til chieftech og msi mATX-kortet for A64...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

230Watt er i det aller minste laget for å drive noe som helst.. dog klarer produsenter som Shuttle, Asus, Abit m.v. å lage systemer som går lytefritt med 200Watt PSU.. i min stasjonære klarer en fortron/source (AOpen) 230Watt ikke å kjøre min xp 2500+, en disk(cd brenner/dvd), og et 9600 pro kort. (får stadige re-boots og de forsvinner med en 360Watt fra samme..

nok om det... ha en fin helg!

EDIT -> må lære meg å skrive...

Endret av dominus
Lenke til kommentar

ok, alternativet var et aopen kabinett med 300W men dog vanlig ATX, regner med det skal klare komponentene. Synes opp mot tusen kroner er mye å gi for et kabinett når aopen kabinettet koster 350. skal ha A64 men har nemlig et litt stramt budsjett.litt synd chieftech er så dyre, har hatt et kabinett fra dem før å det var veldig bra.

Lenke til kommentar
hvor kan jeg få kjøpt compucase? hva koster det? har tenkt åp bestille fra itbutikken og netshop for å slippe flere hundre ekstra i frakt ved å bruke ennå flere webshopper...

eksempelvis fra www.quad.no men det var bare et eksempel.. koster deg under 0,5K (500kr) pluss frakt.. og det er pent å se på..

Endret av dominus
Lenke til kommentar
ok, alternativet var et aopen kabinett med 300W men dog vanlig ATX, regner med det skal klare komponentene. Synes opp mot tusen kroner er mye å gi for et kabinett når aopen kabinettet koster 350. skal ha A64 men har nemlig et litt stramt budsjett.litt synd chieftech er så dyre, har hatt et kabinett fra dem før å det var veldig bra.

Kjøp et Aopen h600b med 350 watt forsyning! veldig god! har den selv og er fornøyd :thumbs:

Lenke til kommentar

Kjøp et Aopen h600b med 350 watt forsyning! veldig god! har den selv og er fornøyd :thumbs:

som i tillegg har en fortron/source psu, stemmer ikke det?.yter vel langt over 400w da.

Lenke til kommentar

jepp,sikkert bra det, må tenke litt på det, billigste aopen 600b jeg fant kostet ca. 750 som er over dobbelt så dyrt som kabinettet jeg hadde tenkt meg. må prate litt med noen andre jeg kjenner som har lignende specs og se om de klarer seg med 300W, har ihvertfall veldig gode erfaringer med alle aopen-kabinett jeg har bygd i før, aldri hatt problemer med for liten strømforsyning da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...