Gå til innhold

Hvilken av disse?

xico

Anbefalte innlegg

Mac fraråder jeg pga service,oppfølging osv.

Dell: vel, betaler du får 3 years on site så får du vel det med unntak av noen få tilfeller :p . Syns Dell var ganske kronglete egentlig, noen maskiner fikk lett for å bryte sammen rett og slett og de hadde ikke lyst å kompensere tullet de holdte på med så jeg gav tilslutt opp og krevde pengene tilbake. Det skulle jeg vel aldri gjort, for det tok ca 2 mnd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tundra og Zepto er IKKE det samme, men WhiteBox har noen modeller som er like zepto sine og noen modeller som er like tundra... zepto er dyrere, men litt mer robust utside, mens tundra er rimeligere og har mer å by på på innsiden... jeg er veldig fornøyd med tundra min iallfall... men høres ut som multicom er et bra alternativ også.

Lenke til kommentar
Mens om jeg velger en 'merke'maskin som ibm eller mac kan jeg kun handle hos dem? Er det noen som vet hvordan Dell og ligger an m tanke på dette, samt kundeservice (har hørt ordene 'Dell-Hell' men ingen egne erfaringer)

IBM selges av mange forhandlere, samme med HP Compaq og Apple. Dell-maskiner selges bare av Dell selv. Dermed er det ikke noe problem å få tak i ekstrautstyr til f.x. IBM (som jeg har, og er meget godt fornøyd med!).

IBM har jeg ennå ikke hatt behov for å ha kontakt med noe kundeservice, den har fungert supert hele tiden, og de har levert meg en maskin med svært god konstruksjonsmessige kvaliteter. Dessuten er den lett, og yter bra (har en T40p). Har du råd, bør du kjøpe IBM, da de (nesten garantert) vil levere deg en bra maskin, men du må betale litt for den. På den annen side kjøper du deg fri fra problemer.

Personlig har jeg både positive og negative erfaringer med kundeservicen til Dell, mitt råd er: ikke finn på å kjøpe Dell uten å ha serviceavtale med dem så lenge du skal ha maskinen.

Så lenge du snakker med dem innenfor servicetiden, er de hyggelige (tar dog litt lang tid å få kontakt), men skal du prøve å spare penger ved å droppe serviceavtale mer enn ett år, og skal prøve å diskutere deg frem til noe ved reklamasjon, er de som å snakke med en murstein. Det er mange her som har hatt episoder med dette her. Så dermed ender det opp i om du vil støtte et selskap som tvinger deg til å betale masse penger til dem for service du egentlig ved lov har krav på. Jeg ville heller brukt disse pengene på en IBM hvor du ikke trenger å bruke serviceavtalen din, for det må du nesten regne med på en Dell-maskin (jeg har i hvert fall ikke hørt om Dell-eiere (bærbare) som ikke har måttet det).

Har du derimot masse tid, og penger og interesse for å kjøre rettssak mot Dell, kjøp Dell-maskin med ett års serviceavtale :o)

Lenke til kommentar
Dell: vel, betaler du får 3 years on site så får du vel det med unntak av noen få tilfeller :p . Syns Dell var ganske kronglete egentlig, noen maskiner fikk lett for å bryte sammen rett og slett og de hadde ikke lyst å kompensere tullet de holdte på med så jeg gav tilslutt opp og krevde pengene tilbake. Det skulle jeg vel aldri gjort, for det tok ca 2 mnd.

Har ennå ikke hørt om folk med Dell bærbare som ikke har brukt kundeservicen... :o)

Min IBM T40p derimot, har fungert prikkfritt fra første stund, for ca et halvt år siden nå...

Lenke til kommentar

Har sammenlignet priser på Tundra 1557, og det virker som Whitebox ligger et godt skritt foran PS data. Kan vel anta at Whitebox da er jevnt over billigere på alle maskiner. Hvis dette er gammel nytt så beklager jeg, men har ikke sett noen god oversikt her på hvilke nettsteder som er billigst.

Dette gjør at jeg vurderer å kjøpe på Whitebox, og i den forbindelse er jeg interessert i efaringer, gjerne av litt nyere dato. Det sies jo at leveringstiden er lang, hva vil det si? Og hvordan er servicen i etterkant av kjøp?

Thomas

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...