Christian86 Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Mac fraråder jeg pga service,oppfølging osv. Dell: vel, betaler du får 3 years on site så får du vel det med unntak av noen få tilfeller . Syns Dell var ganske kronglete egentlig, noen maskiner fikk lett for å bryte sammen rett og slett og de hadde ikke lyst å kompensere tullet de holdte på med så jeg gav tilslutt opp og krevde pengene tilbake. Det skulle jeg vel aldri gjort, for det tok ca 2 mnd. Lenke til kommentar
Vannjenta Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Tundra og Zepto er IKKE det samme, men WhiteBox har noen modeller som er like zepto sine og noen modeller som er like tundra... zepto er dyrere, men litt mer robust utside, mens tundra er rimeligere og har mer å by på på innsiden... jeg er veldig fornøyd med tundra min iallfall... men høres ut som multicom er et bra alternativ også. Lenke til kommentar
xico Skrevet 3. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2004 Jaja, jeg har nå iallefall nettopp kjøpt meg en WB CL1557 på qxl :-P Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Mens om jeg velger en 'merke'maskin som ibm eller mac kan jeg kun handle hos dem? Er det noen som vet hvordan Dell og ligger an m tanke på dette, samt kundeservice (har hørt ordene 'Dell-Hell' men ingen egne erfaringer) IBM selges av mange forhandlere, samme med HP Compaq og Apple. Dell-maskiner selges bare av Dell selv. Dermed er det ikke noe problem å få tak i ekstrautstyr til f.x. IBM (som jeg har, og er meget godt fornøyd med!). IBM har jeg ennå ikke hatt behov for å ha kontakt med noe kundeservice, den har fungert supert hele tiden, og de har levert meg en maskin med svært god konstruksjonsmessige kvaliteter. Dessuten er den lett, og yter bra (har en T40p). Har du råd, bør du kjøpe IBM, da de (nesten garantert) vil levere deg en bra maskin, men du må betale litt for den. På den annen side kjøper du deg fri fra problemer. Personlig har jeg både positive og negative erfaringer med kundeservicen til Dell, mitt råd er: ikke finn på å kjøpe Dell uten å ha serviceavtale med dem så lenge du skal ha maskinen. Så lenge du snakker med dem innenfor servicetiden, er de hyggelige (tar dog litt lang tid å få kontakt), men skal du prøve å spare penger ved å droppe serviceavtale mer enn ett år, og skal prøve å diskutere deg frem til noe ved reklamasjon, er de som å snakke med en murstein. Det er mange her som har hatt episoder med dette her. Så dermed ender det opp i om du vil støtte et selskap som tvinger deg til å betale masse penger til dem for service du egentlig ved lov har krav på. Jeg ville heller brukt disse pengene på en IBM hvor du ikke trenger å bruke serviceavtalen din, for det må du nesten regne med på en Dell-maskin (jeg har i hvert fall ikke hørt om Dell-eiere (bærbare) som ikke har måttet det). Har du derimot masse tid, og penger og interesse for å kjøre rettssak mot Dell, kjøp Dell-maskin med ett års serviceavtale :o) Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Dell: vel, betaler du får 3 years on site så får du vel det med unntak av noen få tilfeller . Syns Dell var ganske kronglete egentlig, noen maskiner fikk lett for å bryte sammen rett og slett og de hadde ikke lyst å kompensere tullet de holdte på med så jeg gav tilslutt opp og krevde pengene tilbake. Det skulle jeg vel aldri gjort, for det tok ca 2 mnd. Har ennå ikke hørt om folk med Dell bærbare som ikke har brukt kundeservicen... :o) Min IBM T40p derimot, har fungert prikkfritt fra første stund, for ca et halvt år siden nå... Lenke til kommentar
Tmeese Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Har sammenlignet priser på Tundra 1557, og det virker som Whitebox ligger et godt skritt foran PS data. Kan vel anta at Whitebox da er jevnt over billigere på alle maskiner. Hvis dette er gammel nytt så beklager jeg, men har ikke sett noen god oversikt her på hvilke nettsteder som er billigst. Dette gjør at jeg vurderer å kjøpe på Whitebox, og i den forbindelse er jeg interessert i efaringer, gjerne av litt nyere dato. Det sies jo at leveringstiden er lang, hva vil det si? Og hvordan er servicen i etterkant av kjøp? Thomas Lenke til kommentar
xico Skrevet 3. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2004 servicen skal visst være veldig bra(Har jeg hørt) , det er bare leveringstid de sliter med..... Lenke til kommentar
Vannjenta Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Søk på whitebox og les tråden som heter "erfaringer med Whitebox", så får du svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå