Gå til innhold

Hvilken av disse?

xico

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha meg en ny pc, og denne gangen blir det en laptop :)

Den skal brukes til det meste , og ikke så veldig mye spilling egentli.

Jeg kjeda meg litt og satte opp en liste over noen bærbare mellom 12000 og 14000, som er det beløpet jeg skal bruke :)

HER er listen.

Det er jo Green 556 som frister mest , fordi den rett og slett ser best ut på spesifikasjonene og etter den der oppgraderinga, så skal dem vell ikke støye så mye heller? :roll:

Men hvilken skal jeg velge?

Eller hvis noen har andre forslag, så kom gjerne med dem! :yes:

Edit: Green pc'ene har bare "B trådløst" . Har det veldig mye og si på internett?

Endret av xico
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Velg Green 556, men dersom du satser på, eller ønsker trådløst bør du sørge for å få den levert med 802.11g utstyr. Dette burde ikke koste noe særlig mer, og er de greie kan du prute litt og få det levert til samme prisen.

Lykke til !

Lenke til kommentar

Til internett holder det masse med Trådløst 11Mbit nettverkskort (802.11b).

Eneste ekstra jeg ville hatt med var dvd-brenner, angrer på at jeg ikke kjøpte det til min dell.

Er den så stille som DinSide sier er det vel bare "Løp og kjøp".

Lykke til

PS Dersom du skal bruke den hardt har dell den beste garantien, koster ekstra, men dekker det meste.

Endret av DFLW
Lenke til kommentar

Jeg tenkte på det med dvd brenner, og det fins jo 2 "sorter" Green 556.

En med dvd brenner, og litt mindre harddisk, og en med mer harddisk men uten dvd brenner. De er til samme prisen. Burde jeg da satse på den med dvd brenner?Den med dvd brenner har 40gb

den uten har 80gb......

Kan jo egentli bare brenne ut det meste av filmer og sånt da? Så jeg trenger vell ikke så stor plass?

:roll:

Og Myrsve , www.multicom.no :thumbup:

skal også se litt på dell sin latitude serie :yes:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Men den kommer over 14k, og den tar jo evig ti og få ......

I så fall går du for Green 556. Klar vinner her.

Lenke til kommentar

For et supert nettsted :thumbup: !

Jeg skal kjøpe meg bærbar pc, og sliter litt med å få ut finger'n og bestemme meg (føles rart å bruke så mye peng på noe man ikke får se på forhånd). Har kikket på litt forskjellig og blitt litt klokere etterhvert - som regel får jeg lyst på noe dyrere hver gang jeg logger meg på... Har nå bestemt meg for å holde meg rundt 13-15K, men for all del - hvis jeg kan få det jeg trenger billigere...

Skjermen er viktig - den må være TFT (er ikke alltid det står skrevet) med oppløsning 1400x1050 (tror ikke jeg trenger mer).

Skal leke litt med photoshop og illustrator og gjerne videoredigering med tiden (mangler kamera foreløpig) men INGEN SPILLING. Nevner dette da det later til å være vesentlig for de fleste, og kanskje er jeg litt rar, men... :green:

Så altså; veldig bra skjerm, og bra nok skjermkort til mitt bruk (går det forresten an å bytte skjermkort med tiden, hvis jeg får dilla på 3D design?)

Ellers vil jeg at den skal være stille og lett å bære. Ser prosessorene har mange navn - intels pentium-M er visst det beste(?) men det er så mange ting som heter nesten det samme, blir helt forvirret, jeg! Er også fint om den tåler litt - ikke at jeg skal slenge den i veggen, men skjermen må f.eks ikke bli skadet av tastene om den ligger klemt i en sekk.

Jeg kommer også til å bruke den en del til skriving, så fint om tastaturet er bra, men det er ikke det viktigste (men må være mulig å tilkoble eksternt tastatur ved mye skriving)

Den MÅ ikke ha DVD-brenner, men det må være mulig å koble til slike ting (brenner, scanner, printer, tastatur, mus) gjerne eldre utgaver (får låne scanner).

Har en Nikon Coolpix; hadde vært fint å kunne stappe minnekortet rett i maskinen, evt i en slags adapter for dette.

Går alt dette via usb2? Hva mer trenger jeg?

Fint om jeg kan koble den til TV'n også (se film på dvd, vise bilder)

Trådløse ting (mus) er fint, men hvis det koster mye ekstra er det ikke så farlig.

Sånn, da tror jeg at jeg har fått ned det viktigste, nå venter jeg bare i spenning på at noen konkretiserer det for meg.

NB! Kundeservice/garanti er viktig...

NBNB... den må kunne brukes til trådløst nettverk...

Endret av Tuppen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg anbefale deg å kjøpe hos whitebox, selvom de har litt dyre PC, men de har god service( gjelder ikke på frakting ). Og jeg anbefale deg den CL 56 eller CL 1337. www.whitebox.no

CL 1337 faktisk.

:p

Lenke til kommentar

Hm. Når jeg ser på forskjellige maskiner, ser det ut til at det er mye det samme(?) og da blir det plutselig viktig HVOR man kjøper... har lest en del negativt om WB på sidene her, så tviler litt på om jeg vil ha det. Også er Zepto og Tundra (og Elitegroup Green akkurat det samme :dontgetit: ? Men - det betyr vel at om det er noe galt med maskinen eller jeg trenger ekstrautstyr så er det lett å få tak i? Mens om jeg velger en 'merke'maskin som ibm eller mac kan jeg kun handle hos dem? Er det noen som vet hvordan Dell og ligger an m tanke på dette, samt kundeservice (har hørt ordene 'Dell-Hell' men ingen egne erfaringer)

Tusen takk for svar folkens - setter stor pris på det :thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...