Gå til innhold

Joffen of Norway


Anbefalte innlegg

Jeg bor på et lite sted, og noen ganger kommer det en buss til sentrum. Det er noe lignende en pakistanerbod, bare at han selger danseband- og countrymusikk, filmer, Harley Davidson T-skjorter og diverse smakløse andre ting.

 

Det som var spesielt i dag var at han solgte brente PS2 spill og en Nazihjelm.

Så jeg spurte ham om hvorfor han solgte denne hjelmen, og han svarte "kul den". Dette gjorde meg veldig irritert, og jeg tenkte at han gjør jo hvertfall noe ulovlig ved å selge brente PS2 spill, så hvorfor ikke anmelde ham?

 

Hva synes dere?

Problemet er at politiet i kommunen har veldig mye å gjøre, veldig få politifolk, og veldig mye kriminalitet. (5000 mennesker, og mer kriminalitet enn i Kristiansand)-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En liten digresjon :

 

Angående nazi "merchandise", så husker jeg et av grensemarkedene mellom Polen og Tyskland på den polske siden. Der var det byster av vår kjære Adolf, beltespenner og diverse annet utvalg. Når vi spurte hvorfor de solgte dette, sa de det var veldig populært hos tyskere som var på snarvisitt over grensen :ermm:

Lenke til kommentar
En liten digresjon :

 

Angående nazi "merchandise", så husker jeg et av grensemarkedene mellom Polen og Tyskland på den polske siden. Der var det byster av vår kjære Adolf, beltespenner og diverse annet utvalg. Når vi spurte hvorfor de solgte dette, sa de det var veldig populært hos tyskere som var på snarvisitt over grensen :ermm:

Har opplevd det samme jeg også.

Lenke til kommentar

Er det ulovlig å selge gamle Nazi hjelmer og diverse annet utstyr?

 

Ellers så virker det jo ganske smart å anmelde han. Vet ikke helt motivet ditt, fordi jeg tviler på at alt du har på PC'en er lovlig. Men hvis du seriøst har noe skikkelig imot han så kan du jo anmelde i vei...

Lenke til kommentar

Det er mange rundt i verden som samler på nazieffekter, rett og slett fordi de er vanskelige å få tak i. Det er overhodet ikke ulovlig, så den må du lengre ut på landet med.

Lemmy, sangeren i Motorhead, et av verdens mest berømte rockeband, har en av de største samlingene i verden. De samler på det akkurat av samme grunnen andre samler på antikviteter.

Og det er ikke snak om å ha stabla masse hjelmer inni et skap heller. Han har en hel del av huset sitt som et slags museum over andre verdenskrig.

 

Det står folk i boder over hele oslo og selger billige LP/DVD og CD-plater om sommeren. De blir ikke hanka inn av politiet (de står ofte midt på store torg), så de har nok tillatelse til å være der.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Det står folk i boder over hele oslo og selger billige LP/DVD og CD-plater om sommeren. De blir ikke hanka inn av politiet (de står ofte midt på store torg), så de har nok tillatelse til å være der.

Tja, men det blir nok ikke helt det samme, siden de platene de selger ofte er av så dårlig kvalitet at de bli solgt billig ;)

Lenke til kommentar
Det står folk i boder over hele oslo og selger billige LP/DVD og CD-plater om sommeren. De blir ikke hanka inn av politiet (de står ofte midt på store torg), så de har nok tillatelse til å være der.

Tja, men det blir nok ikke helt det samme, siden de platene de selger ofte er av så dårlig kvalitet at de bli solgt billig ;)

Kvalitet har lite å si. Kopi er kopi

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...