Gå til innhold

all-time beatles plate?

d0ppler

Anbefalte innlegg

Ok, prøver å starte nok en sånn "favoritt" tråd, denne gangen er det hvilken Beatles-plate som du syns er best.

Det kan IKKE være en samleplate, heller ikke en singel/ep (Magical Mystery Tour er lov)

Man trenger heller ikke innlegg som sier "jeg liker ikke beatles jeg", eller lignende.

Min all-time favoritt er i hvertfall Rubber Soul

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her treff du vel generasjonen som kjenner Beatles gjennom samleplater og radio :) I mitt tilfelle ei utsliten utgåve av "1962-1966" (den raude), eit heilt dobbeltalbum på ein kassett, såkalt "special double play tape" med syltynt band og ditto lydkvalitet... Eg trur ikkje det finst ei einaste svak låt på den samlinga!

Sidan eg berre eig tre "skikkelege" Beatles-plater, kjenner eg meg ikkje heilt i stand til å seia kva som er best. Sgt. Pepper kanskje, ettersom det er den eg har hatt lengst og kjenner best.

Lenke til kommentar

Veldig vanskelig å velge en Beatles-plate foran en annen... Mine favoritter er Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band, Rubber Soul, White Album og Abbey Road, men siden albumene er så forskjellige er de veldig vanskelig å sammenligne.

Rubber Soul er fra den tiden da Beatles vokste helt fra rock'n'roll'en og endelig fikk en skikkelig egen sound (med unntak av "Help!", men da var de ikke helt over barrieren enda), noe som jeg selv synes var veldig vellykket.. Hør bare på Drive My Car, Nowhere Man, You Won't See Me og In My Life.

Så har vi Sgt. Pepper hvor de endelig slapp Martin ordentlig til på komponeringen, fikk tak i et orkester, og vips! - genialt! Det overrasker meg at ikke flere låter er blitt kjente fra den plata, for den må bare høres!

White Album er det mest varierte albumet til Beatles... men også det med flest låter. Her har man alt fra 'koslig-Beatles med gitar'-sangen Blackbird til 'bråke-Beatles'-sangen Helter Skelter. Også et album som er veldig morsomt og høre på med flere gullåter.

Abbey Road er albumet hvor Beatles viser seg frem som skikkelige kunstnere. Man hører gjennom hele albumet her at her er det det 'proffe' Beatles som spiller.

Sistemann her sa at man her på forumet treffer generasjonen som kjenner Beatles gjennom samleplater... *Kikke på profilene til de andre som har svart på emnet* Ojsann, jeg er 15, og jeg har hørt alle Beatles-albumene ørten ganger... Egentlig ganske merkelig det er så få som hører på dem. Kanskje fordi de fleste forbinder Beatles med den første rock'n'roll-baserte musikken deres? Jeg tror faktisk det hadde vært flere på min alder som hadde hørt på Beatles hvis de hadde tatt seg tid til å høre gjennom et av de overnevnte albumene. (Eller hadde hatt en gæern onkel som ikke har forlatt 60-tallsmusikken enda, for den saks skyld)

Endret av Amlex
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...