JeffK Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Jeg føler jeg har passe oversikt over ytelsen til de forskjellige Ati kortene, men er har ikke fulgt helt med på nVidias kort. Når jeg skal vurdere hvilket kort jeg skal kjøpe, kan jeg like greit fokusere på det Ati kortet som passer godt, eller kan det hende at nVidia har et bedre kort til samme pris? Her teker jeg bare spillytelse(og kanskje litt bildekvalitet), ikke på ekstrafunksjoner og bundle. Lenke til kommentar
millencolin Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 du bør nok ta en kikk på nvidia også, de er faktisk veldig konkurransedyktige om dagen. F.x. selges 5900 til en rinleig penge. Lenke til kommentar
JeffK Skrevet 30. april 2004 Forfatter Del Skrevet 30. april 2004 Tenkte egentlig litt mere generelt. Det er ikke sikkert jeg kommer til å oppgradere før høsten. Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Generelt sett så gir dagens ATi baserte skjermkort mest for pengene i Radeon 9600 og 9800 serien. Nvidia har 5900XT og 5900 non-Ultra som også gir mye "bang for your bucks". Hvordan prisene er mot høsten er helt umulig å forestille seg. Du bør holde et øye til begge sider. Til høsten er GeForce 6800 og Radeon X800 etablerte på markedet. Det lanseres nok også flere kort i mid-range markedet innen den tid. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Selv h ar jeg akkurat kjøpt et 5900XT kort. Den eneste forskjellen på dette kortet og de andre kortene i 5900 serien er lavere timings. Selve GPUen er den samme. Dette kortet er jeg veldig fornøgd med. _ johanf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå