GeCcO Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Nok ett bevis på at nVIDIA er flinkere gitt... ...til å bruke pengene på stilig 3d modeller i stede for gode 3d kort Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Hvem er det som kjøper grafikkort på grunnlag av hvordan demodama til produsenten ser ut?Jeg hadde da kjøpt et kort selv om produsentens demobilder lignet på michael jackson.... Er faktisk folk som tenker slik, tro det eller ei. Btw, til alle som synes fruene på bildene er fine, i Japan har de laget avvenningsklinikker for folk som har blitt avstandsforelsket i anime-karakterer... Som en semi-3d arbeider må jeg si meg svært så enig i at nVidia sin modell knuser ATI sin i både proposjonalitet og kvalitet, selv om jeg egentlig er ATI-fanboy Lenke til kommentar
tankbug Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 cheesy og kjedelig motiv, skal ikke si noe på kvaliteten dog Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 hvor mange polygoner kan dagens kort ha på skjermen ! geforce 6800 ultra har vel ca 600 millioner polygoner. har sett grafikkmotor som hadde 100.000 polygoner pr/sek og det nye ut-motoren har vel ca 1000000 polygoner.(eller var det mere !) Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 2. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2004 hvor mange polygoner kan dagens kort ha på skjermen ! Det kommer ann på hva som blir renderet, hvilkne features som blir brukt osv. Det er ikke en gitt grense. geforce 6800 ultra har vel ca 600 millioner polygoner. Vertices per second ifølge nVidia. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Hva kjører du på da? Intel eller? jeg antar at han mente at han ikke hadde råd til verken det nye kortet til nVidia eller ATi..... Det gjør jo jeg også, men det er lett å misforstå ting på nett derfor bør man utrykke seg så nøyaktig som mulig... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 (endret) **** i ******, nå må det komme ut eit par X800 og 6800 snart, denne krigen er uutholdelig Ruby var bedre å sjå på som kvinnelig, men den andre var nok hakket bedre laga. Endret 2. mai 2004 av zeph Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 ati damå by far, hu har mykje meir naturlig 'look' kven bryr seg om polygoner? til og med geforce 1 greier fint å rendre ein modell med 200 000 polygoner Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 (endret) Uff fisk = masse bein. Alt for mye arbeid.Tar heller hu med litt flat rompe jeg Fisk har ikke bein Edit: ikke havfruer heller Endret 2. mai 2004 av JEG76 Lenke til kommentar
john_h Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 til og med geforce 1 greier fint å rendre ein modell med 200 000 polygoner Joda, på en halvtime... Seriøst, Ruby er ikke like bra arbeide som Nalu.. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 då har du ikkje feks spelt ut2004 med geforce 1 eg hundretusener av polygoner og går smooth as silk, men andre 'effekter' får det til å gå tildels treigare. Forskjellen på dei 2 er klart at bruken av pps 2 fordi ati kortet har meir krefter å rutte med. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Ehh... synes hu nVidiadama sin høyre pupp (venstre for oss som ser på), lyset faller liksom litt i rett linje syntes jeg... jeje Har ikke så god tid til å bedømme dette. =) Lenke til kommentar
john_h Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 (endret) *doppleganger* Endret 2. mai 2004 av john_h Lenke til kommentar
john_h Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Nei, det har jeg ikke, men plygoner er ikke bare polygoner. Selvsagt kan man rendre 200 000 ploygoner i real time under de rette omstendighetene, det avhenger jo veldig av 3D-motoren.. Jeg skulle gjette på at GeForce (1) klarer å kjøre hverken Ruby- eller Nalu-demoen flytende... Hvilke to er det du tenker på? X800 og 6800? Og hvilken forskjell? Det at Nalu er penere modellert? Har lite å gjøre med at ATi-kortet "har meri krefter"... Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Poenget er at Nalu er _bare_ Nalu, mens Ruby er en del av en større scene... Ergo tror jeg de fleste vil bli mer imponert av Ruby-demoen som en helhet. Bryr meg egentlig lite om demoene, men synes at som vanlig så uttaler folk seg uten å ha sett begge demoene/produktene/whatever. Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Hun har helt stein proposjoner. NVIDIA dama er mye bedre proposjonert og ser mye penere ut. Skin shaderen på NVIDIA dama er desutten dobbelt så fin som på ATis kjerring. Se eksempel : http://home.broadpark.no/~jmah/jerring.jpg Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Ja, utenom at ATi sin demo ikke er ment å se realistisk ut... men men Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Ja men kjære jesus. La meg si det sånt : En fisk har skinn og bein. Din fisk har IKKE skinn og bein ! Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 (endret) Ja men kjære jesus. La meg si det sånt : En fisk har skinn og bein. Din fisk har IKKE skinn og bein ! Gå å klag på at animé-serier ikke har riktige proporsjoner på personene, at de ikke har neser og at øynene er like store som tinn-tallerkener. Pluss at det er dårlig tegnet, med lite flyt og få bilder per sekund. Jesus har heller lite med saken å gjøre, så vi kan la han være utenfor. Endret 2. mai 2004 av SBS Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Ja men kjære jesus. La meg si det sånt : En fisk har skinn og bein. Din fisk har IKKE skinn og bein ! Gå å klag på at animé-serier ikke har riktige proporsjoner på personene, at de ikke har neser og at øynene er like store som tinn-tallerkener. Pluss at det er dårlig tegnet, med lite flyt og få bilder per sekund. Jesus har heller lite med saken å gjøre, så vi kan la han være utenfor. Jobber du med 3D og anime? Tviler sterkt etter dine utalelser. Orker ikke å diskutere med deg. I tilllegg hvis Ruby prøver å være wannabe anime/manga så ser hun ihvertfall jævel ut. Nok om den saken, NVIDIA's dame er penere ifølge meg. Punktum. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå