Scix Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 sitter her å tester ut forskellige script som eg har funne på W3School.com med for ikkje til å starte de. eg legger dei inn i ei mappe som har med Apache 2.0 å gjere. med det kommer berre ei blank side. med om eg lager eit heilt vanlig HTML document, med vanlig html code, så funker det fint. er det Dreamweaver MX som er problemet eller er det noko eg gjere gale. klarer heller ikkje så starte index.php på sida Apache legger ut. heiter det noko anna en index.html, så kommer det berre ei side som viser filene som ligger der. eit av scripta som ligg på W3School er: <html> <body><?php echo "Hello World"; ?></body> </html> dette gir ingenting på sida. er det coden? er så ny som det går ann å bli på dette her Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Sjekk at Apache har PHP-tillegget hvis den ikke har det i utgangspunktet, deretter sjekker du filåpnings-alternativene når det gjelder index-filer. F.eks noe som dette: index.html index.htm index.php Lenke til kommentar
joffar Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 (endret) Nå står det vel på php - apache sine sider at php og apache 2 kan være litt buggy. Men du må også sette opp apache serveren til å akseptere index.php og php generelt. EDIT... Upps too slow.. Endret 30. april 2004 av joffar Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Du har installert Apache, men har du installert PHP? Vis kilden på siden når du viser den; kommer det mellom echo " og "; opp? kommer <?php og ?> frem? (om <?php og ?> kommer frem betyr det at PHP ikke er aktivert, eller kanskje ikke installert engang...) Lenke til kommentar
Scix Skrevet 30. april 2004 Forfatter Del Skrevet 30. april 2004 vel. i kilden står jo heile koden som eg skreiv inn. om eg har instalert noe php tviler eg på. noen som har ein link? og korleis skal eg gere dei instilingene? men eg klarer ikkje vise "produktet" av koden i det heile tatt Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Gå på http://www.php.net > Downloads og last ned PHP 4.3.6 installer [1,047Kb] - 15 April 2004 Hvis du vil være litt eksperimentell kan du prøve tilsvarende fil til PHP 5 Release Candidate 2 Lenke til kommentar
Scix Skrevet 30. april 2004 Forfatter Del Skrevet 30. april 2004 eg har instalert php programmet, men det funker liksom ikkje. etter instalasjonen klagde den seg om at den ikkje kunne konfigurere httpd.conf. det var vist ikkje ferdig utviklet. med på php si side står det at de skal funke fint saman Lenke til kommentar
???????? Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Sett den opp manuelt da. Last ned Windows binaries - zip package. Der følger det med installasjonsinstruks. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Eller bare last ned PHPTriad eller noe lignende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå