Gå til innhold

Hva pokker er vits

Anbefalte innlegg

Hva pokker er vits med å spørre hva pokker er vits?

Ellers startet mitt lille overklokkingsprosjekt med at jeg ble forbanna fordi P4 3,2 ghz var utsolgt OVERALT! Det hadde ikke hjulpet med en gullbarre til å bestikke ekspeditøren med ikkesant...og pga. at jeg ikke under noen omstendighet kunne vente helt til de igjen var på lager måtte jeg nøye meg med en 3 ghz prosesor...eller måtte jeg det? Stort mer retorisk blir det ikke...

Etter å ha øst ut hele 79kr for en tube Arctic Silver tangerte jeg 3,4 ghz mens det kjølerløse corsair minnet svettet unna dataene i ett tempo på ca 450mghz...akkurat det virket som det var litt vel hastig for disse minnebrikkene (value select) så jeg valgte å tone ned overklokkingen litt og samtidig få en vifte på laveste rpm som bonus.

At folk heller bør bruke overklokkingsbudjettet på å kjøpe raskere utstyr faller på sin egen urimelighet ettersom jeg vil tro de fleste kjøper det nest beste/beste utstyret og tyner litt ekstra ut av det. Ingen kjøper en tregere prosessor kun for å få råd til en vill vifte... Uansett, er det ikke et medfødt instinkt å ville gjøre det beste ut av hva man har? Ville være tåpelig å la utstyret putre unna med cruise controllen innstillt på 15% under fartsgrensen fart...med mindre man er en grå og kjedelig person med negativ innstilling...? :devil:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du vil bli "skutt" du.

Hva er da for eksempel vitsen med å trimme bil.

hele inlegget ditt er så idiotisk skrevet, og er helt klart skrevi på kødd at jeg rett å slett ikke gidder å svare.

Men jammen gjorde du ikke det allikevel.

Hva er så vitsen med å trimme bilen? Du kommer deg fra A til B uansett, og i 90% av tilfellene, like fort som vanlig.

Når jeg er på tur om sommerene nedover i Europa, går det ihvertfall mye fortere unna når jeg ligger jevnt over 200km/t på autobahn, enn det det gjør her hjemme i 60km/t. Trimming av bil / sykkel er morro, å man får bedre ytelse. Prøv å kjør forbi ett vogntog som ligger i 70km/t i 90 sona med en bil med 70HK. Det tar tid.... :) Det samme gjelder jo data. Hvorfor spille med medium oppsett av grafikken, hvis man kan bruke 10 min i Bios å etterpå kjøre med max oppsett av grafikken? Håper du skjønner hva jeg mener. Synes selv det er litt drøyt når folk bruker 20 talls tusen for å få litt mer i 3dmark. Men det er hobby som alt annet. Hvorfor bruke mange tusen på tatoeringer????? Fordi smaken er som baken, å alle har forskjellige hobby's å meninger. :)

Lenke til kommentar
Men som andre sier, du trenger ikke nødvendigvis mer kjøling for bare å overklokke litt. og med litt snakker jeg kanskje om 2-3 ghz.

Tror du trenger litt kjøling for å overklokke med 2 til 3 GHz... Det er 70 - 100% økning, det... ;)

:lol:

Var ikke helt klar i hodet den dagen :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...