PapstSkalle Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Hva pokker er vits med å spørre hva pokker er vits? Ellers startet mitt lille overklokkingsprosjekt med at jeg ble forbanna fordi P4 3,2 ghz var utsolgt OVERALT! Det hadde ikke hjulpet med en gullbarre til å bestikke ekspeditøren med ikkesant...og pga. at jeg ikke under noen omstendighet kunne vente helt til de igjen var på lager måtte jeg nøye meg med en 3 ghz prosesor...eller måtte jeg det? Stort mer retorisk blir det ikke... Etter å ha øst ut hele 79kr for en tube Arctic Silver tangerte jeg 3,4 ghz mens det kjølerløse corsair minnet svettet unna dataene i ett tempo på ca 450mghz...akkurat det virket som det var litt vel hastig for disse minnebrikkene (value select) så jeg valgte å tone ned overklokkingen litt og samtidig få en vifte på laveste rpm som bonus. At folk heller bør bruke overklokkingsbudjettet på å kjøpe raskere utstyr faller på sin egen urimelighet ettersom jeg vil tro de fleste kjøper det nest beste/beste utstyret og tyner litt ekstra ut av det. Ingen kjøper en tregere prosessor kun for å få råd til en vill vifte... Uansett, er det ikke et medfødt instinkt å ville gjøre det beste ut av hva man har? Ville være tåpelig å la utstyret putre unna med cruise controllen innstillt på 15% under fartsgrensen fart...med mindre man er en grå og kjedelig person med negativ innstilling...? Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Du vil bli "skutt" du.Hva er da for eksempel vitsen med å trimme bil. hele inlegget ditt er så idiotisk skrevet, og er helt klart skrevi på kødd at jeg rett å slett ikke gidder å svare. Men jammen gjorde du ikke det allikevel. Hva er så vitsen med å trimme bilen? Du kommer deg fra A til B uansett, og i 90% av tilfellene, like fort som vanlig. Når jeg er på tur om sommerene nedover i Europa, går det ihvertfall mye fortere unna når jeg ligger jevnt over 200km/t på autobahn, enn det det gjør her hjemme i 60km/t. Trimming av bil / sykkel er morro, å man får bedre ytelse. Prøv å kjør forbi ett vogntog som ligger i 70km/t i 90 sona med en bil med 70HK. Det tar tid.... Det samme gjelder jo data. Hvorfor spille med medium oppsett av grafikken, hvis man kan bruke 10 min i Bios å etterpå kjøre med max oppsett av grafikken? Håper du skjønner hva jeg mener. Synes selv det er litt drøyt når folk bruker 20 talls tusen for å få litt mer i 3dmark. Men det er hobby som alt annet. Hvorfor bruke mange tusen på tatoeringer????? Fordi smaken er som baken, å alle har forskjellige hobby's å meninger. Lenke til kommentar
H_Bozz Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 1.8ghz @ 2.4ghz med boxed kjoeler.. <- gratis 2.4ghz cpu'en kosta mange tusen mere når jeg koepte meg prosessoren. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 se hvordan verden er blitt Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 ja er den ikke flott med krig i vært hjem nesten(PC-spill). Lenke til kommentar
Timur Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Men som andre sier, du trenger ikke nødvendigvis mer kjøling for bare å overklokke litt. og med litt snakker jeg kanskje om 2-3 ghz. Tror du trenger litt kjøling for å overklokke med 2 til 3 GHz... Det er 70 - 100% økning, det... Var ikke helt klar i hodet den dagen Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 hmm 50 % i hvertfall.. Eller noe.. Det er jo litt da. Har ikke klokket fullt så mye. Men det som pokker er vits er at maskina yter bedre. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 (endret) Men det som pokker er vits er at maskina yter bedre. Siden du spør om det regner jeg med at du sitter med en pentium (1)! Edit: Hvis ytelse ikke har noe å si! Endret 3. mai 2004 av P-in-P Lenke til kommentar
jan.ata Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 (endret) har klokka min p4 2,6@3,0 uten og gjøre noe spesielt. har du broblemer Stian2345? Endret 6. mai 2004 av jan.ata Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå