Jørgen Sørheim Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Foruten den mest åpenbare bonusen (ytelsesøkning), så får du også en deilig følelse inni deg av å "trosset" prossessorens grenser litt, og dratt den til det ytterste. Så lenge du for en tusenlapp kan spare deg 2 - 3000, så er det vel ikke noe å vente på? Nå er det gjerne ikke bare en tusenlapp ekstra som skal til. Man skal helst ha hovedkort som er spesifikt utviklet for overklokkere, PC5000-minnebrikker med superduper-kjøleribber på, x antall vifter for å dytte ut den varme luften, viftestyring, spesielle produksjoner av CPU'er.. Et potensielt ustabilt system... og for hva? Et par ekstra poeng i 3dmark? Et par ekstra fps i CS? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Foruten den mest åpenbare bonusen (ytelsesøkning), så får du også en deilig følelse inni deg av å "trosset" prossessorens grenser litt, og dratt den til det ytterste. Så lenge du for en tusenlapp kan spare deg 2 - 3000, så er det vel ikke noe å vente på? Nå er det gjerne ikke bare en tusenlapp ekstra som skal til. Man skal helst ha hovedkort som er spesifikt utviklet for overklokkere, PC5000-minnebrikker med superduper-kjøleribber på, x antall vifter for å dytte ut den varme luften, viftestyring, spesielle produksjoner av CPU'er.. Et potensielt ustabilt system... og for hva? Et par ekstra poeng i 3dmark? Et par ekstra fps i CS? Det er vel stort sett bare ekstremoverklokkerne som gjør sånt... Hva jeg mener med "vanlig" overklokking, er folk som får maskinene sine til å yte 10-25% bedre ved å kjøpe en ny kjøler til 500,- Ofte kan det være greit å overklokke den gamle, utpinte maskinen sin slik at den klarer nyere spill/programmer... Lenke til kommentar
formann Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Foruten den mest åpenbare bonusen (ytelsesøkning), så får du også en deilig følelse inni deg av å "trosset" prossessorens grenser litt, og dratt den til det ytterste. Så lenge du for en tusenlapp kan spare deg 2 - 3000, så er det vel ikke noe å vente på? Nå er det gjerne ikke bare en tusenlapp ekstra som skal til. Man skal helst ha hovedkort som er spesifikt utviklet for overklokkere, PC5000-minnebrikker med superduper-kjøleribber på, x antall vifter for å dytte ut den varme luften, viftestyring, spesielle produksjoner av CPU'er.. Et potensielt ustabilt system... og for hva? Et par ekstra poeng i 3dmark? Et par ekstra fps i CS? PC5000 ? Jeg kjøpte ram-brikker, og de kostet 350.- stk, alså en hyggelig pris. (2x256 MB Twinmos) Kjører dem på 280Mhz (DDR560) eller PC4500 med stramme timings. Som hovedkort kjøpte jeg et Shuttle AN50R, som kostet 1400.- Det har SATA, SATA RAID, FireWire, GBlan + 10/100LAN. 1 vifte i PSU, en vifte på radiator og en vifte på cpu.. Resultat er ~26000 3dmarks01... orginalt 20000 3dmarks... nei da.. det er ingen vits i å overklokke... LOL Det beste er å vite hva man snakker om, før man åpner munnen. Lenke til kommentar
Mortsun Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 (endret) slettes Endret 1. mai 2004 av Mortsun Lenke til kommentar
Dirty Water Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Psilocybe, jeg skjønner poenget ditt, og jeg er ikke noen spesielt ivrig klokker selv. Hva er vitsen når jeg kjøper de råeste komponentene som er ute på markedet uansett? Ting går glatt selv om jeg ikke overklokker, men jeg gjør det allikevel for å teste hvor langt jeg kan presse systemet mitt. Saken er at dette er en hobby, og vi som sitter her og taster på dette fora er entusiaster med en lidenskap for å presse maskinene våre til det ytterste - DET er grunnen til at vi klokker. De poengene vi får ekstra i 3DMark er bare en målestokk for å vise hvor vellykkede vi er med forsøkene våre. Uansett hva andre sier er det i bunn og grunn dette som er grunnen til at vi gjør det. Formann, nå er vel forsåvidt du et av de beste eksemplene på en svært entusiastisk overklokker man finner, men for de fleste er ikke de komponentene du har alltid like lette å få tak i, dessuten har du hatt en ubehagelig mengde flaks når det gjelder å få brikker som kan presses så langt som dine faktisk kan (det kan du ikke nekte for). Saken er, du har det fint med komponenter som du ikke har lagt så altfor mye penger ned i, men de fleste av oss må bla opp ganske mange lapper for å oppnå resultater tilsvarende dine. Lenke til kommentar
HiddenDragon Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Hva er vitsen med Jet fly når man har små propellfly? Hva er vitsen med bil uansett??? Beina er til for å gå på? Enten overklokker du, ellers tier du stille Word Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Hehe , ble stille fra trådstarter og psilocybe ser jeg . Kanskje de har sett "lyset" . ..... Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Øhm, nei. Jeg syns Dirty Water var den eneste som svarte fornuftig, resten virker som sinte fjortiser. Dere overbeviste ikke meg med "argumentene" deres, akkurat. Selvfølgelig skjønner jeg poenget med overklokking når det er snakk om, tja, en Celeron 300A. På den tiden var standardklokken til 450mhz et voldsomt hopp, men etterhvert blir marginene mindre og mindre. Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 (endret) ved å klokka kan man faktisk få noen seknuder lavere (høyere) i blant annet superpii, og det står det jo faktsik respekt av. Dessuten så er det å klokka minne ganske bra, da man også må klokke CPU. Ved å klokke minne, så er det BETYDELIG forskjell. Og på Skjermkort så er det også betydelig forskjell å klokke med gode kjølere / vannkjøling. selv er jeg en Extreme Overklokker. Endret 2. mai 2004 av pc^2004 Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Se på det som å fjerne plomben på en påhenger: Du kjøper den billige og setter det på det det egentlig er laget for! Og så har vi noen entusiaster som trimmer litt ekstra for å tyne de siste dråpene med kraft ut. Jeg for min del er først og fremst av den første typen, men snuser litt på litt ekstra. Men siden jeg liker stille maskin, så blir det til at jeg kun "fjerner plomben" (setter multiplikator på maks) for å slippe å skru alle vifter på fullt! Lenke til kommentar
mantra17 Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Selv er(var) jeg en PYSE-overklokker, som sitter(satt) med hjertet i halsen når jeg prøver(prøvde) meg. Men etterhvert som jeg har lykkes, så gir det en god følelse. Dessuten er det en betydelig ytelseøkning når jeg klokker min XP2500+ til 3200+, for ikke å snakke om min Duron 1.4 til 2.4GHz. Det er jo en hobby som har gitt meg mange fine kvelder(istedet for lekser) Men min A64 lar jeg være i fred. Lenke til kommentar
Even89 Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Wow... kunne aldri tro at en saa crappy post kunne fore til en saa lang diskusjon.. Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 JEG KOM IKKE BORTI CAPS-LOCK Hehe Holdt du inne SHIFT da ? Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Hvis du kjøper en xp Mobil2400+ til 800kr som jeg gjorde og klokker den til 2533MHz. Hva vil foreksempel en prosessor som kjører orginalt på 2533MHz koste????? Hva mer er det å si om den saken .........HELT på bærtur vil nå jeg si trådstarter er. Lenke til kommentar
TonyMontana Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Hvis du kjøper en xp Mobil2400+ til 800kr som jeg gjorde og klokker den til 2533MHz.Hva vil foreksempel en prosessor som kjører orginalt på 2533MHz koste????? Hva mer er det å si om den saken .........HELT på bærtur vil nå jeg si trådstarter er. Eller kjøper en XP1800(1533Mhz) og klokker den opp til 2400Mhz. Merker vel ingenting av det heller? Eller kansje alle skal kjøpe seg sykkel istadenfor bil, man kjem no fram sjølvom det teke ei gos stund lenger... Kan ikkje fatte kvifor trådstarter starta denne tråden i det heile. Og topicen til tråden er jo heilt på trynet... Lenke til kommentar
formann Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Øhm, nei. Jeg syns Dirty Water var den eneste som svarte fornuftig, resten virker som sinte fjortiser. Dere overbeviste ikke meg med "argumentene" deres, akkurat. Selvfølgelig skjønner jeg poenget med overklokking når det er snakk om, tja, en Celeron 300A. På den tiden var standardklokken til 450mhz et voldsomt hopp, men etterhvert blir marginene mindre og mindre. Sint fjortiss? Lenge siden jeg har blitt kalt det nå gitt. Synes ikke akkurat inlegget mitt var så veldig barnslig, men folk har jo forskjellig syn på saker. Poenget mitt var, at du snakker over deg. Du vet tydeligvis ikke hvor lett det er å overklokke, og hvor gøy det kan være. Et godt eksempel er når man kjøper en XP2500+ og et nForce2 HK. Selv med en dårlig kjøler så klokker man den lett til XP3200+ og høyere. Prisforskjellen mellom XP2500+ og 3200+ er faktisk betydelig. Liten vits i å diskutere med deg kanskje. Tenker nå tilbake på et utsagt som tyder om virkelig dype kunnskaper om data og hardware generelt. Kanskje du husker: "AMD blir bare middelmådige maskiner, som knapt er brukbart på et kontor" Applaus for den. Seriøst. Godt du har tatovering som yrke, så slipper vi å bekymre oss for at du skal overleve som IT-Konsulent. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Jeg kjøpte en xp2200 Thorton til 540kr og klokket den til 2300 MHz som er over xp3200 hastighet som koster 1900kr. Vannkjølinga hadde jeg fra før og den var uansett ikke så dyr. (ca 1000kr tenker jeg) I tilleg så er overklokking en meget innteresant hobby (synes jeg) og det er derfor jeg driver med det. Lenke til kommentar
tbend Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Klokka mitt 9800xt kort til max.... Fikk 9fps mere i Farcry.... Det er ikke noe bedre grafikkort på markedet... Hvordan kan jeg da kjøpe større? Lenke til kommentar
RansoM Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Godt du har tatovering som yrke, så slipper vi å bekymre oss for at du skal overleve som IT-Konsulent. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Godt du har tatovering som yrke, så slipper vi å bekymre oss for at du skal overleve som IT-Konsulent. Tror du seriøst IT-konsulenter anbefaler bedrifter å bruke overklokkede AMD-prosessorer? Og tatovering som yrke, ja. Her har vi god fantasi (eller middelmådige lese-evner), ser jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå