Sjøbanan Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Hva pokker er vitsen å overklokke prossesoren? Man får såvitt litt bedre prosessor og man putter en altmulig drit! for å få mest mulig overklokking, stapper in masse penger på ett par hrz mer istede for å kjøpe seg ny bedre prossesor Lenke til kommentar
HiddenDragon Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 (endret) Hva gjør du på overklokking vist du ikke synst det er vits i å overklokke?? Les guider. Der står mye vetig om hvorfor folk klokker. Endret 30. april 2004 av HiddenDragon Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Som regel kan man klokke ganske mye uten å kjøpe inn noen ting eller tulle med maskinen. Er litt greit å kjøpe en 2500+ og klokke til 3200+, enn å kjøpe en 3200+ med en gang, som koster endel mer... Det er bare de mest ekstreme som gjør alle mulige greier for å få 20MHz mer. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 hahaha Ta en titt her du : http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=209470 Resultater http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=214342 Billigere cpu enn både Athlon xp3000 og xp3200 . Og klarer 300-400mhz mere med samme kjøling . Dvs ingen ekstra kostnad . Man sparer faktisk penger ... og får bedre ytelse attpå til . ... Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Hva pokker er vitsen å overklokke prossesoren?Man får såvitt litt bedre prosessor og man putter en altmulig drit! for å få mest mulig overklokking, stapper in masse penger på ett par hrz mer istede for å kjøpe seg ny bedre prossesor Du vil bli "skutt" du. Hva er da for eksempel vitsen med å trimme bil. hele inlegget ditt er så idiotisk skrevet, og er helt klart skrevi på kødd at jeg rett å slett ikke gidder å svare. Lenke til kommentar
Marti Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Hva pokker er vitsen å overklokke prossesoren?Man får såvitt litt bedre prosessor og man putter en altmulig drit! for å få mest mulig overklokking, stapper in masse penger på ett par hrz mer istede for å kjøpe seg ny bedre prossesor SÅ DU MENER AT DET KOSTER MASSE PENGER FOR ET PAR HRZ? DET KOSTER INGENTING HVIS DU ER USERIØS OG UERFAREN! EN CPU KOSTER MYE MERE ENN OVERKLOKKING. Lenke til kommentar
Timur Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Hva pokker er vitsen å overklokke prossesoren?Man får såvitt litt bedre prosessor og man putter en altmulig drit! for å få mest mulig overklokking, stapper in masse penger på ett par hrz mer istede for å kjøpe seg ny bedre prossesor Ser du har forvillet deg inn her, tror det er best hvis du holder deg på skjermer og skjermkort, hvis du ikke har noe bedre å komme med Men som andre sier, du trenger ikke nødvendigvis mer kjøling for bare å overklokke litt. og med litt snakker jeg kanskje om 2-3 ghz. Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Hva pokker er vitsen å overklokke prossesoren?Man får såvitt litt bedre prosessor og man putter en altmulig drit! for å få mest mulig overklokking, stapper in masse penger på ett par hrz mer istede for å kjøpe seg ny bedre prossesor SÅ DU MENER AT DET KOSTER MASSE PENGER FOR ET PAR HRZ? DET KOSTER INGENTING HVIS DU ER USERIØS OG UERFAREN! EN CPU KOSTER MYE MERE ENN OVERKLOKKING. Oi, tror du har kommet borti Caps Lock. Lenke til kommentar
Timur Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Hva pokker er vitsen å overklokke prossesoren?Man får såvitt litt bedre prosessor og man putter en altmulig drit! for å få mest mulig overklokking, stapper in masse penger på ett par hrz mer istede for å kjøpe seg ny bedre prossesor SÅ DU MENER AT DET KOSTER MASSE PENGER FOR ET PAR HRZ? DET KOSTER INGENTING HVIS DU ER USERIØS OG UERFAREN! EN CPU KOSTER MYE MERE ENN OVERKLOKKING. Oi, tror du har kommet borti Caps Lock. Noen blir vist litt for engasjerte Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Et par råd til trådstarter: 1. Les de utallige postene og guidene om OC! 2. Finn ut hvorfor denne siden har http://forum.overklokking.no som URL! 3. Finn ut hvor mye en kan klokke uten bedre kjøling med div komponenter ved å gjøre som i råd 1! 4. Gå inn på microplex.no og se på hvor mye en bra kjøler koster og deretter sjekker du prisforskjellen mellom en 2500 og en 3200 AMD CPU! Så hvis du har gjort alt dette litt tidligere så hadde du sluppet å postet, men bare så det er sagt så OCer jeg ikke jeg heller Lenke til kommentar
MADsen Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 please! spør din mor hvorfor hun lager mat! Lenke til kommentar
Marti Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 JEG KOM IKKE BORTI CAPS-LOCK Hehe Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Du vil bli "skutt" du.Hva er da for eksempel vitsen med å trimme bil. hele inlegget ditt er så idiotisk skrevet, og er helt klart skrevi på kødd at jeg rett å slett ikke gidder å svare. Men jammen gjorde du ikke det allikevel. Hva er så vitsen med å trimme bilen? Du kommer deg fra A til B uansett, og i 90% av tilfellene, like fort som vanlig. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 (endret) Overklokking og biltrimming er som ein hobby på lik linje med alt anna. Endret 30. april 2004 av zeph Lenke til kommentar
pcgutten Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Hehe ska sei det her va en dårlig post! Du kan ikkje komma her og spørr koffor det e vits og overklokka? Kanskje for det med får mer fps mer ytelse.. Så jeg syntes dette var en veldig dårlig post!! Lenke til kommentar
jonhs Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Du vil bli "skutt" du.Hva er da for eksempel vitsen med å trimme bil. hele inlegget ditt er så idiotisk skrevet, og er helt klart skrevi på kødd at jeg rett å slett ikke gidder å svare. Men jammen gjorde du ikke det allikevel. Hva er så vitsen med å trimme bilen? Du kommer deg fra A til B uansett, og i 90% av tilfellene, like fort som vanlig. Hva er vitsen med Jet fly når man har små propellfly? Hva er vitsen med bil uansett??? Beina er til for å gå på? Enten overklokker du, ellers tier du stille Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Foruten den mest åpenbare bonusen (ytelsesøkning), så får du også en deilig følelse inni deg av å "trosset" prossessorens grenser litt, og dratt den til det ytterste. Så lenge du for en tusenlapp kan spare deg 2 - 3000, så er det vel ikke noe å vente på? Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Overklokking og biltrimming er som ein hobby på lik linje med alt anna. Jeg pleide å bygge modell-båter før dette Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Men som andre sier, du trenger ikke nødvendigvis mer kjøling for bare å overklokke litt. og med litt snakker jeg kanskje om 2-3 ghz. Tror du trenger litt kjøling for å overklokke med 2 til 3 GHz... Det er 70 - 100% økning, det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå