DaRe_deVIl Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Det er egentlig ganske enkelt, pcen reagerer veldig treigt, men det er veldig rart siden den er nesten treigere enn alle de andre pcene her i huset 800 mhz - 2.4 ghz. Maskinen min er som følger : AMD Barton 2500XP+ 512 mb minne, Twinmos Abit NF-7 hk IBM 80 gb harddisk 7200rpm. Det er vel det viktigste? Den gamle : Pentium 3 800mhz 256 sdram ukjent hk IBM 60 gb 5400 rpm Er det noen programmer som ligger i bakgrunnen som gjør at pcen er treig. Har kjørt Search & Destroy, Norton Antivirus 2004 og Ad-Aware. Har også formatert 2 ganger den siste måneden. Noen som vet hvorfor det er sånn. Det er veldig irriterende at den nye pcen er sånn. Lenke til kommentar
DaRe_deVIl Skrevet 30. april 2004 Forfatter Del Skrevet 30. april 2004 (endret) Den siden fungerte ikke hos meg, det er ikke noe spesielt varmt i kabinettet. Tempen ligger på ca 35-40 grader og opptil 55 grader på CPU. Kan det være minne som er ødelagt? EDIT : Det funka nå, skal prøve nå Endret 1. mai 2004 av DaRe_deVIl Lenke til kommentar
DaRe_deVIl Skrevet 2. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2004 Det funka desverre ikke. Pcen er like treig som før. Er det minne som er ødelagt? Kan kjøpe nytt men vil være sikker på at det er derfor;). Jeg kjører nesten ingenting av programmer i bakgrunnen. Bare msn msg, daemon tools og antivirus, og noen ganger BitTorrent. Pcen blir treg når jeg f.eks har på winamp og surfer på nettet med enten IE eller Opera. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 harddisken som er treg kanskje? noen mulighet for å installere os på en annen harddisk fra din pc? Lenke til kommentar
DaRe_deVIl Skrevet 2. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2004 Nei, men det er jo 7200 rpm. Er ikke det standard da?, eller har den blitt ødelagt? Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Har du sjekket hardisken er satt til DMA? Har du sjekket om prosessor bruken ligger på 100% konstant? Lenke til kommentar
Galandrik Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Jeg har delevis samme spesifikasjoner, og har et liknende problem... Min pc: NF7-S v2 XP2500 @ 3300 768 MB PC3200 DDR (3x TwinMOS 256MB m/Winbond) Hos meg går pc'en meget sent (dvs henger hetter) ved bruk av opera, min selvskrevne favoritt, som nettleser. Ellers har jeg ingen problemer med treg pc. Så det kan ligge noe i hardware kombinasjonen. Lenke til kommentar
DaRe_deVIl Skrevet 3. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2004 CPU bruken ligger veldig lavt, under 50% hele tida. Hva er å sette hd til DMA? men pcen drar fint i spill:) Lenke til kommentar
DaRe_deVIl Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 Har fortsatt problemet, sorry at jeg bumper, men de fleste poster blir som regel glemt når de ligger på side 2 Håper jeg finner ut av problemet snart!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå